Τετάρτη 10 Αυγούστου 2011

Αγιαγάθη 2011. Η απάντηση του Αιτωλικού στο δήμαρχο Π Κατσούλη

Ο δήμαρχος Μεσολογγίου Π Κατσούλης έδειξε την απαξίωση του στο πανελλαδικά γνωστό πανηγύρι του Αιτωλικού την Αγιαγάθη, με το να μη το συμπεριλάβει στο πρόγραμμα εκδηλώσεων του νέου καλλικρατικού δήμου.
Έδειξε ότι σαμποτάρει το πανηγύρι μας, πραγματοποιώντας σαν δήμος τις ίδιες ημερομηνίες διάφορες ανούσιες και γλυκανάλατες εκδηλώσεις.
Και τέλος προσπαθεί να υποβαθμίσει το πανηγύρι, καταργώντας το έθιμο της καύσης πυροτεχνημάτων που γινόταν κάθε χρόνο για παραπάνω από πενήντα (50) χρόνια.
Έτσι το Αιτωλικό και ειδικά η νεολαία του παίρνοντας την κατάσταση στα χέρια τους, έφτιαξαν την αφίσα που βλέπετε στην αρχή του κειμένου, την οποία τοιχοκόλλησαν σε ολόκληρο το Αιτωλικό και όχι μόνο. 
Και μάλιστα σε πείσμα του καλλικρατικού νόμου και στις ατυχείς κινήσεις της δημοτικής αρχής του Μεσολογγίου, παρουσιάζουν την αφίσα σαν «Δήμος Αιτωλικού» έτσι άλα παλιακά.
Παράλληλα έχει ξεκινήσει η συλλογή χρημάτων από δημότες, επαγγελματίες και φορείς, προκειμένου να γίνει κανονικά και με πρωτοβουλία των Αιτωλικιωτών,  η καύση των πυροτεχνημάτων όπως γίνεται κάθε χρόνο.
Συγχρόνως στέλνουν και το μήνυμα, «Δήμαρχε οι Αιτωλικιώτες φοράνε τη λεβέντικη Ελληνική φουστανέλα και όχι τίποτα φουστίτσες….»

20 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

σιγα ρε λεβεντες μη σκισετε τα καλσον

Ανώνυμος είπε...

αντε κ του χρονου....Βαγιονε...pppppp

Sebastian είπε...

ΤΙ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΤΑ ΒΕΓΓΑΛΙΚΑ ΡΕ ΠΑΙΔΙΑ ΣΕ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟ ΠΑΝΗΓΥΡΙ; ΚΑΡΝΑΒΑΛΙ ΕΙΝΑΙ Η ΑΓΙΑΓΑΘΗ;;

Ανώνυμος είπε...

Εκτός από τα πυροτεχνήματα θα κάψετε και Καρνάβαλο στην Αγιαγάθη παιδιά ??...

Ανώνυμος είπε...

Καλα ολα αυτα και η αγανακτησή σας δικαια ,αλλα αυτο με τα πυροτεχνηματα το θεωρω πολυ φαιδρο.Πυροτεχνήματα είχαν και το 1821;

Ανώνυμος είπε...

Τελικά έχετε μεγάλη πλάκα.

Ανώνυμος είπε...

Τυχαία σας λένε αντιλκιώτες;
Σιγά τη λεβεντιά παιδιά.
Γκάο μπίου

Ανώνυμος είπε...

Όντως.... μπητ adelci-ότες !!!..

Ανώνυμος είπε...

AN H ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΤΗΣ ΑΦΙΣΑΣ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟ ΤΟΥ '40, Ο ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΑΡΜΑΤΩΜΕΝΩΝ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΠΟΛΥ ΛΕΒΕΝΤΙΚΟΣ. ΕΠΙ ΜΕΤΑΞΑ ΧΑΙΡΕΤΑΓΑΝ ΕΤΣΙ

Ανώνυμος είπε...

Άντε ρε λεβέντες Μσουλουγγίτις δεν βρήκατε να γράψετε κάτι έξυπνο; Δεν σας εμπνέει η φουστίτσα ο ντουλαμάς που φοράτε στο παγκίρ σας φαίνετε. Ή μήπως δεν καταλάβατε που κόλαγε η σπόντα για τις φουστίτσες;

Ανώνυμος είπε...

Μια παρέα 5-6 φασιστοειδών που έχουν κολλήσει με την "ανεξαρτησία" του Αιτωλικου κάνει όλη τη φασαρία. Ο ενας μάλιστα εχει μύνηση για καταστροφή οδικής σήμανσης μετά από καταγγελία κατοίκου του Αιτωλικου. Αλήθεια τη Σταμνα,τον Αη-Λια και τα αλλα χωριά τα ρωτήσατε αν θέλουν να είναι μαζί σας?
Η Αγία αγαθη ανήκει περισσότερο στη σταμνα και τον αη-λια. Οι Αιτωλικιωτες πήγαν εκεί πολύ αργότερα επι Τρικούπη μιμουμενοι τον Αη-Συμιο (η φράση θέλουμε και μεις βαγιονε έμεινε στην ιστορία).Ηρεμήστε λοιπόν και τις φουστιτσες κρατήστε τις για πάρτη σας.

Ανώνυμος είπε...

Φίλε, στις 5.42, θα πρέπει να εισαι πολυ ενημερωμένος σχετικα με την ιστορία των πανηγυριών ε? Τέτοιες ιστορικα τεκμηριωμένες απόψεις μόνο ενας ιστορικός μπορεί να έχει! Ή κάνω λάθος?

Ανώνυμος είπε...

Ανιστόρητε φίλε 5:42 η καθιέρωση του πανηγυριού της Αγιαγάθης αποδίδεται σε συγκεκριμένα ιστορικά γεγονότα που έγιναν τον Δεκέμβριο του 1824 έτος εξαιρετικά κρίσιμο για την έκβαση του Αγώνα για την απελευθέρωση και την ανεξαρτησία της Ελλάδας από τους Τούρκους. Ο Αλέξανδρος Μαυροκορδάτος που βρίσκονταν στο ΑΙΤΩΛΙΚΟ συγκάλεσε τους οπλαρχηγούς της Βορειοδυτικής Ελλάδας για να συζητήσουν την κατάσταση και να λάβουν αποφάσεις. Τόπος της συγκέντρωσης ορίστηκε η «Ψηλή Παναγιά» ερειπωμένο Βυζαντινό μοναστήρι στη δυτική πλαγιά του Ζυγού. Η συνάντηση αυτή πραγματοποιήθηκε στις 23 Αυγούστου και κατέληξε εις τη Συνέλευση του ΑΙΤΩΛΙΚΟΥ, η οποία πραγματοποιήθηκε την 17 Δεκεμβρίου 1824 εις τον ιερό ναό της Κοιμήσεως της Θεοτόκου της πόλης.
Τώρα που κολάει η Σταμνά και ο Αιλιάς μόνο κάτι ημιμαθείς τύποι σαν εσένα μπορούν να μας (παρα)πληροφορήσουν.

Ανώνυμος είπε...

Τώρα κι εσυ, φίλε 8.54, έδωσες τεκμηριωμένη άποψη! Κι εσυ θα πρέπει να εισαι τοσο ενημερωμένος όσο κι ο 5.42! Ήθελα να ήξερα σε ποιες πηγές έχετε εντρυφήσει?

Ανώνυμος είπε...

Φίλε 10:17 αντι να ειρωνεύσαι δεν μας λες κι εσυ τη γνώμη σου μπας και μας ξεστραυώσεις (αφου ετσι νομίζεις)
Αίντε γιατί στο ανώνυμο γινατε ολοι προφέσορες
Ο 8:54

Ανώνυμος είπε...

Φίλε 10.49 δεν ειρωνεύτηκα κάτι. Απλά ζήτησα τις βιβλιοπαραπομπές σου. Μπορεις να με διαφωτίσεις? (Όσο για την ανωνυμία καλό θα είναι να ξεκινήσεις από τον εαυτό σου!)

Ανώνυμος είπε...

Το 1824 έγιναν αρκετές η συναντήσεις στο Αιτωλικό και άρχισαν απο τον Απρίλιο, απο τον Ρουφιάνο Μαυροκορδάτο -που τον αναφέρετε και σαν ήρωα τρομάρα σας- και ο λόγος ήταν να καταδικάσει τον Καραΐσκάκη με την γνωστή στημένη Δίκη του Αιτωλικού.Τον Δεκέμβριο του 1824 οντως πάρθηκε απόφαση στο Αιτωλικό προς όφελος του γένους μετά από μεγάλο σεισμό που τον πήραν σαν οιωνό ότι πρέπει να ομοψυχησουν όλες οι πτέρυγες (ρωσόφιλοι,αγγλόφιλοι)τον .
Γιατι ομως ενω τον Απριλη ηταν στο Αιτωλικο ,τον Αυγουστο του 1824 πηγαν στη Ψηλη Παναγια οι Ρουφιανοι του Μαυροκορδατου?
Όχι για να κάνουν μάζωξη για το καλό του έθνους αλλα για να γλυτώσουν απο την οργή του Ανδρέα Ίσκου -ετεροθαλή αδελφό του Καραΐσκάκη, κατά τον Βλαχογιάννη- που, ροβόλαγε προς το Αιτωλικό για να εκδικηθεί την ατιμία του Μαυροκορδάτου.
Το πανηγύρι της Αγίας Αγάθης όντως υπήρχε από παλιά όπως συνηθίζονταν στην Τουρκοκρατία (και έπειτα ως ανάμνηση)να γίνονται σε απομονωμένα μοναστήρια . ΟΜΩΣ !!!
Σε αυτό αρχικά μετείχαν οι Σταμνιώτες, οι Αη-Λιωτες .
Η παρέλαση , τα άλογα και η ανάμειξη του Αιτωλικού έγινε αργότερα επι Χ. Τρικούπη (θελουμε και εμεις βαγιονε).Για να δώσουνε το χαρακτήρα του λεβεντοπανυγηριού οι Αιτωλικιώτες,έκαναν το κρυφτό των Ρουφιάνων του Αυγούστου, μάζωξη Αρχηγών.
Επειδή δεν θυμάμαι καλά,στα πλατάνια της Αγιά Αγάθης κάθονται Αιτωλικιώτες ή Σταμνιώτες? Οι σταμνιώτες μάλλον γιατί οι κλέφτες και οι αρματολοί τότε το είχαν για ορμητήριο και ανέβαιναν οι δικοί τους, και για να έχουν δικαιολογία προς τους Τούρκους, φαίνονταν ότι παρίστατο σε θρησκευτική επέτειο του μοναστηρίου και κάνανε γλέντια που ανταμωνόταν,και για αυτό στα περισσότερα απομονωμένα μοναστήρια όταν γιορτάζουν γίνονται πανηγύρια.
Τα άλογα και η παρέλαση πήγαιναν κολυμπώντας από το Αιτωλικό πριν το 1848?
Μην ανακατεύετε τα ιστορικά στοιχειά καθώς όπως βολεύεστε για να δημιουργείται ιστορικό προηγούμενο. Αν πάλι σας κάνει να νιώθεται καλά πείτε πως κατεβαίνοντας ο Μαυροκορδάτος από τη Ψήλη παναγία στο Αιτωλικό, από την χαρά του που γλίτωσε απο την οργή του Ανδρέα Ίσκου έριχνε και πυροτεχνήματα και έτσι βγήκε το έθιμο!!!

Ανώνυμος είπε...

Φίλε αυτά είναι αμπελοφιλοσοφίες. Σε ποια βιβλιογραφία το στηρίζεις?

Ανώνυμος είπε...

καλα ολα αυτα που λετε αλλα ο κατσουλης τι φταιει ρε παιδια ,αφου ειναι δημαρχος μεσολογγιου ,ενω ολης της επικρατειας δημαρχος ειναι ο ΚΑΒΑΓΙΑΣ
!!!...

Ανώνυμος είπε...

Καλά εξακολουθεί να ασχολείται το αντιλκο με αυτούς τους γραφικούς πυο το ήθελαν ανεξάρτητο δήμο; Στην επόμενη απογραφή θα είναι 3.000 μαζί με τους γύφτους. Κοιτάξτε να συνεργαστείτε με τους μεσολογγίτες μπας και δείτε άσπρη μέρα ρεεεεε. αλλιώς θα εξακολουθείτε να σας περνούν για πόντιους.