Δευτέρα 21 Ιουνίου 2010

Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΜΕ Ο,ΤΙ ΕΧΕΙ ΠΟΡΕΥΕΤΑΙ ΚΑΙ ΜΕ Ο,ΤΙ ΘΥΜΑΤΑΙ ΧΑΙΡΕΤΑΙ... (Μια διαφορετική ματιά στην ''Απελευθέρωση'' του Αγρινίου)

Από τις, καλούτσικες, σπουδές μου σε Ανθρωπιστικές Επιστήμες, ως προς την Ιστορία , την Αφήγηση, την Καταγραφή, έχω μάθει τα εξής: · Δεν υπάρχει "αντικειμενική" ιστορία. · Υπάρχουν συστηματικές ή μη ιστορικές καταγραφές και μελέτες, τεκμηριωμένες ή όχι, αξιόπιστες ή μη. · Όμοιος μύθος είναι η "αντικειμενική ανάγνωση" της ιστορίας. Εδώ, στο συγκεκριμένο μπλογκ, η συγκεκριμένη ιστορική περιγραφή αποτελεί επιλεκτική ανάγνωση , πραγματικού, τεκμηριωμένου, ιστορικού γεγονότος. Η ανάγνωση αποπειράται να καταλήξει σε ορισμένα συμπεράσματα και αυτοδιαψεύδεται!.. Τυπικότατο παράδειγμα, το ότι τάχα η "επίσημη ιστοριογραφία" έχει αποκρύψει τη σφαγή των Εβραίων (και των άμαχων Τούρκων). Μα τόσες ιστορικές πηγές επικαλείται ο κειμενογράφος. Επίσημες, ανεπίσημες, "εθνικούς ιστορικούς", αλλά μέχρι και Αγρινιώτες μελετητές!.. Η "απόκρυψη" πού ακριβώς είναι; Νά' μαστε ειλικρινείς: Η απόκρυψη δεν είναι ένα τοπικό γεγονός ή απόπειρα, αλλά -το γουστάρουμε ή όχι- αποτελεί μείζονα εθνική προσπάθεια , κατασκευής ενός ηρωικού έθνους, ηρωικών προγόνων, χρυσών και ένδοξων σελίδων και μόνο! Οι εκάστοτε "δικοί μας", οι πρόγονοι (και αυτό δε συμβαίνει φυσικά μόνο στην Ελλάδα) ήταν απίστευτοι καλοί και γενναίοι, δεν είχαν ελαττώματα ή άν είχαν αυτά ήταν πάντα γενικά και ποτέ συγκεκριμένα, δεν αδικούσαν, δεν προέβαιναν σε βαρβαρότητες και εάν "τυχόν ενέπιπταν σε λάθη" ..ε, αυτά ήταν "δικαιολογημένα". Παράλληλα, μαζί με την επιλεκτικότητα, συντελείται από το συγγραφέα του κειμένου μια πρόσθετη απόκρυψη: Το πραγματικό ξαναλέω γεγονός βαρβαρότητας, στις απαίσιες σφαγές , ληστείες, δουλοπάζαρα κλπ. κατά την απελευθέρωση των δίδυμων Πόλεων (τότε) Βραχωριού και Ζαπαντιού, ως ενιαίας πρωτεύουσας του Κάρλελι, της γνωστής "Δυτικής Χέρσας Ελλάδας", παρουσιάζεται ξεκομμένα, αποκομμένα από λοιπά αρρωστημένα σύνδρομα της ("ένδοξης" και μόνο κατά τ' αλλα) επανάστασης προκειμένου να αναδειχτεί το ..φριχτό γονίδιο του εχθρού Αγρινιώτη, η αθλιότης και η μιαρή παράδοση μιας πόλης "χωρίς ιστορία" ή καλύτερα ότι όπου υπάρχει "εκεί" ιστορία είναι αιματοβαμμένη. Σε αυτή τη συνάφεια, ακόμα και τα ομοίως πραγματικότατα (και εν μέρει τεκμηριωμένα στη συγκεκριμένη γραφή) κηρύγματα μίσους του Αιτωλού καλόγερου Κοσμά για τους Εβραίους , αφήνονται με την εντύπωση ότι επενήργησαν μόνο στο "Βραχώρι"!.. "Μάλλον" , κατά το συγγραφέα, οπουδήποτε αλλού, από το Μωριά ως οπαντού, απελευθερώθηκαν πόλεις αυτό συνέβη με ευγένεια , οι Έλληνες δεν ήταν πουθενά πλην Βραχωρίου άτακτα στρατεύματα, άσε που πουθενά δεν πήγαιναν μια με τους κατακτητές, μια με την επανάσταση, ποτέ και πουθενά δεν έκαναν εμφύλιους κλπ. Έτσι, ως παράδειγμα απελευθέρωσης τεράστιας για τα μεγέθη της εποχής Πόλης, ο συγγραφέας έχει διαβάσει ποτέ , ας πούμε, για την άλωση της Τριπολιτσάς;Τί περιγράφει όχι κανένας "ανθέλληνας", αλλά ο Κολοκοτρώνης!...Και ήταν άραγε ο αντισημιτισμός μια τοπική κοινωνική στάση στην έδρα του Κάρλελι; (όπου ομολογουμένως ήταν φοβερά έντονη – μόνο τις παραδοσιακές μυθοπλασίες για τη γένεση των χαλκουνιών να ακούσει κανένας , το "για να διώχνουν τους κακούς Εβραίους τα παληκάρια", αντιλαμβάνεται πολλά... Μήπως όμως ο αντισημιτισμός διέτρεχε ολόκληρους ελληνικούς πληθυσμούς, από την Κωνσταντινούπολη, ως τα Γιάννενα και την Καλαμάτα; Μήπως, έτσι ως άλλο παράδειγμα, ξέρουμε πού ακριβώς θεμελιώθηκε η πανεπιστημιούπολη της Θεσσαλονίκης, όπου σπούδασαν και σπουδάζουν τόσα Αγρινιωτάκια, Μεσολογγιτάκια κλπ; Μήπως... μήπως ΠΑΝΩ ΣΤΑ εκτεταμένα ΕΒΡΑΪΚΑ ΜΝΗΜΑΤΑ της "συβασιλεύουσσας", εκεί όπου ελληνικοί πληθυσμοί προσπάθησαν να γλυτώσουν Εβραίους από το ναζιστικό πογκρόμ, μα άλλοι με το που εξαφανίστηκαν οι αιχμάλωτοι μπούκαραν μέσα στη μνήματα ξαφρίζοντας δαχτυλίδια, κοσμήματα, μέχρι και χρυσά δόντια από (πλούσιους) μακαρίτες; Δυστυχώς "μεμονωμένα γεγονότα" δεν υπάρχουν – μοναδικά συμβάντα βάρβαρα ή , αντίθετα ηρωικά.... Κάτι τέτοιο το επικαλούνται μόνο (;) οι μπάτσοι ύστερα από κανά "εξοστρακισμό" σφαίρας ή "συμβάν" (..για να το πώ "πολιτικά ορθά") κατάχρησης εξουσίας... Α!.. Το επικαλούνται, από την ανάποδη και "μοναδικοί" πολιτισμοί , "μοναδικές" ηρωικές πόλεις, "μοναδικές" ιστορίες... Αυτό που ξέρω είναι ότι, όχι "μεμονωμένα" υπάρχουν και αντιστίξεις και στα πιο λερωμένα γεγονότα!.. Να , στο Αγρίνιο, κατά την Κατοχή, οι ελάχιστες Εβραϊκές οικογένειες που ζούσαν τότε, διασώθηκαν, χάρη σε Αγρινιώτες! Η αντικατασκοπία του ΕΛ.ΑΣ. στην Κομαντατούρ πληροφορήθηκε τον επικείμενο διωγμό των Εβραίων της Πόλης. Οι Αντάρτες ειδοποίησαν έγκαιρα όλες τις οικογένειες και τις διευκόλυναν να βγουν στο βουνό.. Δυστυχώς , αυτό δεν έγινε κατορθωτό, σχεδόν πουθενά αλλού- άν και βέβαια το Αγρίνιο δεν ήταν η μοναδική Πόλη με περγαμηνές Αντίστασης, Αντίστασης τέτοιου μεγέθους ώστε οι ναζί πέρα από τα στρατεύματά τους, σε Τόπο 20- 25.000 τότε, συντηρούσαν σχεδόν 900 και πάνω ταγματασφαλίτες!... Αγρινιώτες Ταγματασφαλίτες; Μπα, όχι, αφού σχεδόν απλος ο πληθυσμός συνεργάζονταν με την Αντίσταση την Αριστερή κατά βάση, αλλά και άλλα κομμάτια , εθνικόφρονα, με τον ΕΔΕΣ. Έτσι, πλην λίγων συνειδητά δοσίλογων, οι Αγρινιώτες ταγματασφαλίτες ήταν επιστρατευμένοι, ενώ ο κύριος όγκος και οι επικεφαλής τους ήταν φερτοί, από την Πάτρα και την Κάτω Αχαγιά... Να γιατί στο Αγρίνιο, τα "Τάγματα" δεν είχαν τόσο πολύ τη συγκεκριμένη ονομασία, ούτε τόσο λέγονταν "τσολιάδες", όπως αλλού. Ο κόσμος τους έλεγε με μίσος "Πατρινούς". Και για να γυρίσουμε στη διαχρονικότητα της ιστορίας, νομίζω... νομίζω..λέω (δηλαδή είναι άπειρα γνωστό) το πώς οι Αγρινιώτες και στις δυο πολιορκίες του Μεσολογγιού έκαψε όλη την πεδιάδα για να μη βρίσκουν τροφή οι πολιορκητές... Το πόσο Αγρινιώτες, Βαλτινοί, Ξηρομερίτες, Σουλιώτες (κάτοικοι του Βραχωριού- πρόσφυγες εκεί μετά την καταστροφή του Σουλίου) και άλλοι υπερασπίστηκαν το Μεσολόγγι, αυτό καλό είναι ...ε, πότε – πότε να το θυμίζουμε!... Αυτά!.

(Και μερικά υστερόγραφα...) Υ.Γ. 1 Είπαμε ο καθένας με ό,τι (και ιστορία) "έχει" και δημιουργεί πορεύεται και με ό,τι απομονώνει και θυμάται "χαίρεται"!.. Υ.Γ. 2. Μη μπω στον πειρασμό να ρωτήσω μήπως στο Μεσολόγγι εκτός από την έξοδο (νταξ' σεβασμός, τιμή.., αλλά δεν είδα ούτε τους Χιώτες, ούτε τους Ναουσαίους, Διστομιώτες, Καλαβρυτινούς, Κανδαναίους να παίρνουν ψηλά τον αμανέ...) τί έκανε σε άλλες ιστορικές περιόδους- στην κατοχή ας πούμε!... Για να κάνουμε γενικότερες αναγνώσεις Ιστορίας, μια που από κει "βγαίνουν τα 'κριτήρια' "... ΥΓ. 3. Μια που όλη η αναφερόμενη ιστορικογραφία αφορά τραγικό- άθλιο γεγονός, σε επιλεκτική ανάγνωση και μνήμη προς σαρκασμό των ..άθλιων Αγρινιωτών... ...ας μη σαρκάσω, όπως ένας παλιότερος Αγρινιώτης Επιστήμονας με το χαρακτηριστικό "έλα ρε , δεν κάνουν τίποτε άλλο οι Μεσολογγίτες, σεργιανάνε από δω κι από κει και παζαρεύουν ένα τσουβάλι κόκαλα...και νά' ταν τουλάχιστο μόνο δικά τους"... να θυμίσω σκηνή από (καλή) την ταινία του Χούρσογλου "Λευτέρης Δημακόπουλος" – έχει προβληθεί πολλές φορές στην Ι. Πόλη, καθώς στο σενάριό της σχεδόν όλοι οι πρωταγωνιστές είναι Μεσολογγίτες. Μεσολογγίτης κολητός του Μεσολογγίτη Λευτέρη (με φοβερές σπουδές ΕΜΠ και οι δυο) , μετά από Μεσολογγίτικο γλέντι λέγοντάς του "έλα μωρέ, εδώ αυτοί επειδή οι παππούδες μας κάναν την έξοδο νομίζουν ότι όλος ο κόσμος τους χρωστάει..." εξηγεί τη μιζέρια της Πόλης και γιατί έτσι πήρε των ομματιών του να μείνει στο Αγρίνιο δουλεύοντας στη ΔΕΗ , στο φράγμα της Στράτου (όπως συνάγεται από την εποχή της ταινίας). Θ.

Απάντηση IeraPolis: Με μεγάλη μας χαρά δημοσιεύσαμε την ως άνω ανάρτηση. Βασική μας αρχή το : ''διαφωνώ μ΄αυτά που λες, αλλά θα υπερασπιστώ μέχρι θανάτου το δικαίωμά σου να τα λες''. Στην ανάρτησή μας προ 10ημέρου σχεδόν για το συγκεκριμένο θέμα, δεν απαντήσαμε στα σχόλια αν και μπήκαμε στον πειρασμό για αρκετά πολύ αξιόλογα από αυτά. Επειδή όμως, η πιο πάνω απάντηση-σχόλιο, μας εξέπληξε ευχάριστα, για το ύφος, το ήθος και την επιχειρηματολογία της, αναγκαστικά θα απαντήσουμε:

Να επαναλάβουμε ξανά ότι δεν έχουμε τίποτα με τους Αγρινιώτες πολίτες. Αυτή την εμμονή να την αποβάλλετε από το μυαλό σας. Δεν κάναμε την ανάρτηση για να ανοίξουμε πόλεμο με το Αγρίνιο. Στο Αγρίνιο έχουμε φίλους, συγγενείς, συναδέλφους, συνεργάτες κλπ με άριστες σχέσεις. Δεν έχουμε κανένα κόμπλεξ και καμιά αρρωστημένη διάθεση αντιπαράθεσης. Το θαυμάζουμε για την ανάπτυξή του, την οικονομική, κοινωνική και εμπορική. Χαιρόμαστε να ερχόμαστε και να βλέπουμε τις αλλαγές προς το καλύτερο, νέους δρόμους, πάρκα, καταστήματα κλπ. Έχει τόσα για τα οποία μπορεί να υπερηφανεύεται, που δεν έχει ανάγκη να ''κατασκευάζει'' ιστορία. Ούτε βάζουμε σε σύγκριση και αντιπαράθεση τις ιστορίες των δύο πόλεων. Δεν είναι ντροπή να μην έχει μια πόλη ιστορία. Κάποια στιγμή στο διάβα του χρόνου δημιουργήθηκε. Και το Μεσολόγγι έχει παρελθόν περίπου 5-6 αιώνων μόνο. Μπορεί στην ευρύτερη περιοχή να ζούσαν άνθρωποι από αρχαιοτάτων χρόνων ( Πλευρώνα, Καλυδώνα, Βαράσοβα, Κρυονέρι κλπ), αλλά κανείς μας δεν διανοήθηκε να πει ότι οι αρχαίοι Μεσολογγίτες πολέμησαν στην Τροία. Αλλά πείτε μας ειλικρινά, ως μαθητές του δημοτικού, γυμνασίου, λυκείου, είχατε διδαχτεί ποτέ στο μάθημα της Ιστορίας το ηρωικό έπος της ''απελευθέρωσης'' του Αγρινίου; Της ποιάς απελευθέρωσης; Ποιός το κράταγε και από ποιόν; Ήταν κλεισμένοι οι οχτροί στα τείχη και το κατέλαβαν οι δικοί μας; Ήταν το γεγονός αυτό, τέτοιο ώστε να διδάσκεται στα σχολεία και να νοιώθουμε υπερήφανοι ως Έλληνες; Ασφαλώς όχι! (Έτσι ξέρετε γιορτάζουν και οι Τούρκοι στις 29 Μαΐου: Την απελευθέρωση της Istanbul.) Γι αυτό και είχε επιμελώς αποσιωπηθεί από τους Ιστορικούς. Η αναβίωση του και η ''προσαρμογή'' του τα τελευταία χρόνια, είναι απότοκος της απόπειρας μιας κακώς εννοούμενης αγάπης προς τον τόπο, ορισμένων σοβινιστικής αντίληψης κύκλων, στην προσπάθειά τους να δημιουργήσουν, όχι απλώς εκ του μη όντος, αλλά διαστρεβλώνοντας στην κυριολεξία ένα ιστορικό γεγονός για το οποίο ( όπως και για πολλά άλλα - συμφωνούμε μαζί σας) θα έπρεπε να ντρεπόμαστε μεν, χωρίς να τα απαλείφουμε από τη μνήμη μας δε. Τι ακριβώς θα διηγούνται οι γονείς στα παιδιά τους για την ημέρα εκείνη; Το πόσο ηρωικά μπήκαν στην πόλη οι ήρωες πρόγονοί μας ( οι Έλληνες της περιοχής βέβαια, όχι μόνο οι Αγρινιώτες) και δεν άφησαν κεφάλι στη θέση του αδιακρίτως; Γι αυτό επομένως το υποτιμητικό για το λαό και την Ιστορία μας συμβάν, αξίζει να γίνονται εκδηλώσεις (άσχετες μάλιστα) τόσων ημερών, περισσότερες ίσως και από τις Γιορτές Εξόδου εδώ; Μήπως ο επόμενος στόχος είναι και καμιά παρέλαση σε κεντρικό δρόμο, παρουσία του Προέδρου της Δημοκρατίας και του Αρχιεπισκόπου; Αυτό ακριβώς κριτικάραμε: Την προσπάθεια να παρουσιαστεί ένα γεγονός εθνικής ντροπής (για το οποίο ξεκαθαρίζουμε, δεν ευθύνονται αποκλειστικά οι πρόγονοι Βραχωρίτες ) ως ηρωική πράξη και μάλιστα να μετατραπεί σιγά σιγά σε φιέστα και τοπική ''ημέρα ανεξαρτησίας''. Χρειάζεται προσοχή και αυτοσυγκράτηση. Το όριο μεταξύ θαυμασμού και γελοιοποίησης είναι δυσδιάκριτο.

44 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

ιερα πολισ το κειμενο εχει συμπλεγματικη λογικη και θεωρηση.Και αυτο διοτι αναπαραγαγει αυτα που λενε και διακινουν εντεχνως οι Αγρινιωτες τα τελευταια χρονια για να αποπεμψουν ιστορικα γεγονοτα παγκοσμιου βεληνεκους που τους βλαπτουν σε συγκριτικη βαση διεκδικησης.Ευτυχως ο τυπος δεν αποτολμησε να πει οτι στην εξοδο δεν ηταν μεσολογγιτες διοτι θα ετρωγε τεκμηριωμενο μαυρο και θα ξεφτιλιζονταν,αλλα επαιξε με την νοημοσυνη μας οταν ειπε οτι οι Αγρινιωτες εκαψαν τον καμπο για να μην εχουν να φανε οι πολιορκητες στην εξοδο.Μα ποιοι Αγρινιωτες φιλε μου?Αυτοι που δεν υπηρχαν ουτε για δειγμα στο βραχωρι που απελευθερωθηκε?Εκτος και αν αναφερεσαι σε μακρυνειους,βαλτινους και οινιαδιτες που ηταν στις γυρω περιοχες.Μας παρουσιαζει τους Αγρινιωτες ως αντιστασιακους(βλεπε καλυβια)ενω οι υπολοιποι και ειδικα οι αχαιοι ηταν ταγματασφαλιτες(τα καλαβρυτα τα ξεχασε που αποτελουν αντιστασιακο γεγονος πολυ πιο σημαντικο απο καλυβια κλπ).Να θυμηθουμε τις προσπαθειες να παρουσιασουν αρχαιο αγρινιο γελοιοποιουμενοι με πηχιαιους τιτλους περι νασα και αρχαιο Αγρινιο?Με το ζορι ιστορια.Μια πολη χωρις παρελθον και με αξεπεραστα συμπλεγματα πασχιζει να αποκτησει στην ζουλα ιστορια κανοντας μας μαθημα περι ιστορικων πηγων.Ε φυσικα αν πολεμησεις την ιστορικη και επιστημονικη τεκμηριωση μπορεις να πλασσαρεις οτι παπαρια θελεις.Κατσε αγωνισου να γινεισ πρωτευουσα πολη και ασε τα περι ιστοριας τουρισμου και πολιτισμου.Εισαι στην μεση του πουθενα,με μηδενικη ιστορια ,χωρις κουλτουρα και σκεψη αλλα με την λογικη της κυριαρχιας και του αυτοκρατοριζειν και με μια πολη που ασχημοτερη δεν υπαρχει στην ελλαδα

Ανώνυμος είπε...

prosexte poy milaei o agriniotis gia didymi proteyoysa dytikis xersoy ellados..apokryptei omos oti itan othomanikis dioikisis kai den ypirxe kaneis ellinas.episis apokryptei oti meta tin exodo kai eleipsei allis polis kai eidikotera toy katesrtammenoy mesologgioy ypirxe to braxvri proteyoysa toy nomoy xoris omos gigeni plythismo braxvritiko alla apoo katoikoys ton gyro perioxon kai oplarxigoys toy zygoy kai toy valtoy.meta opos itan anamenomeno metaferthike sto mesologgi.

Ανώνυμος είπε...

Εσείς Μεσολογγίτες τί μαθαίνετε στα παιδιά σας? Να τα βγάζετε στους δρόμους για Εφετεία και Πανεπιστήμια και να δημιουργείτε μίσος για τον άθλιο και κακό για σας γείτονα Αγρινιώτη? Γιατί αυτό το έργο το έχω δει πολλές φορές. Αυτό το μίσος καλλιεργείτε μονίμως.
Και πού είστε?Στην έξοδο ήταν και Αγρινιώτες.
Εσείς μονίμως επαγγέλεστε ότι ήρθαν Βαλτινοί,Ξηρομερίτες,Αγγελοκαστρίτες,Αποκουρίτες,Ευρυτάνες,Ηπειρώτες, αλλά Αγρινιώτες ως διά μαγείας δεν ήταν. Λίγη ντροπή και τσίπα για αυτά τα αίσχη και την παραχάραξη της ιστορίας δε βλάπτει. Φοβάστε και μεχρι για αυτό μήπως κέψουν έστω λίγη δόξα οι ΑΑγρινιώτες που πολέμησαν με σθένος τον Τούρκο ? Είναι ντροπή αυτά που πλασσάρετε μονίμως.

Ανώνυμος είπε...

bre 12.10 afoy den yphrxan ellhnes sto braxori pos irthan na polemisoyn?poios ilithios kai kopanos ta leei ayta kai eseis ta anaparagagete..poia noymera dimioyrgoyn taseis syndiaxeirisis tis exodoy?mathete istoria kai meta na milate

Ανώνυμος είπε...

Πολλά χρόνια τώρα,
τυχαίνει να ταξιδεύω
επαγγελματικά και τουριστικά.

Έχω γυρίσει και γυρίζω τον κόσμο.

Με λύπη λέω ότι,
πόλη σαν το Αγρίνιο είναι παράδειγμα
νεοελληνικού καρακατσουλιού και μικροψυχίας.

Διονύσης.

Ανώνυμος είπε...

re vlaxoψarokefali gifti tosi ma tosi kobla katoterotitas imarton

Ανώνυμος είπε...

oti kai na lete 10 makides kai 10 ixthiokaliergites exete mini sto ψaroxori sas lae tis fapas!!!

Ανώνυμος είπε...

ΜΑΘΕ ΝΑ ΜΙΛΑΣ ΚΑΙ ΝΑ ΓΡΑΦΕΙΣ ΕΛΛΗΝΚΑ ΡΕ ΒΛΑΧΟΦΟΥΛΗ, ΠΟΥ ΔΕΝ ΞΕΡΕΙΣ ΤΙΠΟΤΕ ΑΛΛΟ ΑΠΟ ΤΟ ΝΑ ΒΡΙΖΕΙΣ. ΜΑΣ ΕΠΡΗΞΕΣ, 5 ΛΕΞΕΙΣ ΟΛΕΣ ΚΙ ΟΛΕΣ ΣΕ ΟΛΑ ΣΟΥ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ. ΑΜΟΡΦΩΤΕ !!!

Ανώνυμος είπε...

ematha anigi zara sto agrinio ayto kai an einai adikia na vgalete ta paidia sto dromo

Ανώνυμος είπε...

tora pou exo panepistimio tha morfotho kai si stile to paidi sou gia kipouro sto anthokomias

Ανώνυμος είπε...

φίλε 12.10 απο το αγρίνιο ,

εσύ από όλη αυτή τη συζήτηση το μόνο συμπέρασμα που έβγαλες είναι ότι μαθαίνουμε στα παιδιά μας να μισούν τον γείτονα αγρινιώτη ;
Κάνεις μέγα λάθος ...
Έχουμε πολλούς φίλους , συγγενείς και συναδέλφους από το Αγρίνιο τους οποίους εκτιμούμε και αγαπάμε .
Το θέμα μας όμως είναι η διαστρέβλωση και η "κακοποίηση" της Ιστορίας του τόπου μας, του δικού μας και του δικού σας .
Κάθε τόπος άλλωστε έχει-άλλος λιγότερο , άλλος περισσότερο- την δική του ιστορία...
Υπάρχουν και πόλεις με πολύ μικρή ιστορία , που όμως είναι οικονομικά εύρωστες,τουριστικές,
εμπορικά κέντρα κλπ (Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι και το αγρίνιο).
Άλλωστε η ιστορία της πόλης αναφέρεται αναλυτικά στην ιστοσελίδα του Δήμου Αγρινίου (http://www.cityofagrinio.gr/city/history/history.html) όπου επακριβώς αναφέρεται :

«Η παράδοση του Άγριου, του ήρωα οικιστή και γενάρχη, παράδοση που, όπως φαίνεται, κράτησαν με ευλάβεια οι κάτοικοι του Αγρινίου των ιστορικών χρόνων, είναι η επιβεβαίωση της συνοίκησης τουλάχιστον από τα τέλη της δεύτερης χιλιετηρίδας».

Από το βιβλίο του Γεράσιμου Παπατρέχα «Ιστορία του Αγρινίου» παραθέτουμε εδώ το μύθο του Αγρίου, που χρονολογείται στην Υστεροελλαδική περίοδο (1600-1100 π.Χ.)...."

Προφανώς λοιπόν αυτοί που έφτιαξαν την επίσημη ιστοσελίδα του ΔΗΜΟΥ ΑΓΡΙΝΙΟΥ γνώριζαν ότι η αναφορά και μόνο για " απέλευθέρωση του βραχωρίου το 1821" θα προκαλούσε το γέλιο των επισκεπτών της...

Μην ντρέπεστε φίλοι μας για την ανύπαρκτη ιστορία σας ...
Μπορείτε όμως να υπερηφανεύεστε για την μυθολογία σας , δεν είναι κακό...

ΘΑ ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΣΑ ΤΟΝ ΦΙΛΟ 12.10 ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΠΡΩΤΟ ΦΙΛΟ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΣΠΟΥΔΑΣΕΙ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΝΑ ΜΑΣ ΓΝΩΡΙΣΟΥΝ ΜΕΡΙΚΟΥΣ ΑΓΡΙΝΙΩΤΕΣ ΗΡΩΕΣ ΤΟΥ 1821 ΜΕ ΤΑ ΟΝΟΜΑΤΑ ΤΟΥΣ ...

Ανώνυμος είπε...

mono i stratologia exei mini sto iero xorio mporoume meso kep oute 0,50 euro sto ψaroxori

Ανώνυμος είπε...

Το ότι μερικά ζώα νευριάζουν και βρίζουν δεν σημαίνει ότι αντιπροσωπεύουν όλους τους αγρινιώτες...
Άλλωστε καλύτερα να σε ζηλεύουν παρά να σε αγνοούν...

Ανώνυμος είπε...

na vazete ola ta sxolia!!!

Ανώνυμος είπε...

ΑΝΤΙΓΡΑΦΩ ΑΠΟ ΤΟ agrinionews.gr :

Αναρτήθηκε από agrinionews on Κυριακή, 15 Φεβρουαρίου 2009


"Σερφάροντας στο facebook βρήκαμε ένα group που μας γύρισε στα εφηβικά μας χρόνια. Ιδού μερικά σημεία που ένας γνήσιος αγρινιώτης περνά από αυτά, όπως λέει το συγκεκριμένο group. Εμάς μας άρεσε "με χίλια" η ιδέα αυτή που είχαν τα παιδιά που το δημιούργησαν. Σε αυτό το Link είναι η διεύθυνση του:


http://www.facebook.com/home.php?#/group.php?gid=63728387544


Είσαι λοιπόν γνήσιος Αγρινιώτης όταν...
1.Έχεις πάει για καφέ στα νιάτα σου στο Lobby ( σε αυτό που ήταν πάνω από το Καλτσά) & στο Αίνιγμα
2.Έχεις πάει για καφέ στα σχολικά σου χρόνια στον Επίκουρο.
3.Έχεις κάνει τα πρώτα σου τσιγάρα στο στενό δίπλα στόν Επίκουρο.
4. Έχεις πάει για καφέ πάνω από 10 φορές στην Ηλία Ηλιού.
5.Έχεις βολτάρει για να σε δούν απλά στον πεζόδρομο της Ηλία Ηλιού.
6. Έχεις πάει στον Παναιτωλικό και έχεις κάτσει στη μικρή κερκίδα.
7. Έχεις πάει cinema "Etoual" για να δείς ταινία
8. Έχεις φάει σουβλάκια στην κλιματαριά και στον Καντερέ.
9. Έχεις συναντήσει Λαμάρα και Λάκη Ταπετσέρη.
10.Έχεις πάει για να δείς αγώνα στο "Kaldo" ή στο "Elite" ( Καπέρδα) που δυστυχώς έχει κλείσει.
11. Έχεις πάει για εκδρομή με το σχολείο στα 2 ρέματα.
12.'Εχεις βάλει ως σημείο συνάντησης την πλατεία δημοκρατίας και το Bugati.
13. 'Exεις κάνει πολλές φορές βόλτα στην Παπαστράτου.
14. Έχεις περάσει έστω μια φορά ( η έχεις μπεί και για ποτό ) στο Dewars.
15. Έχεις δώσει πρώτο ραντεβού δασάκι η στην Αγία Παρασκευή.
16. Έχεις πάει έστω και μια φορά για μπάνιο τουρλίδα, λούρο, κρυονέρι.
17.Έχεις πάει στα νιάτα για μπιλιάρδο, ηλεκρονικά στο ¨Ολύμπιον".
18.Έχεις ακούσει για κόντρες στην αερογέφυρα η έχεις πάρει μέρος.
19.Έχεις πάει να δείς χαλκούνια.
20.Έχεις συναντήσει το μακαρίτη Ιάσωνα με τα πολλά ρολόγια.
21. Έχεις πάει για φαγητό στα παιδικά σου χρόνια μετά από παρέλαση στα Goody's.
22. Έχεις πάει στο"Φίκο" για Playstation και ήταν ο Γύπας.
23. Έχεις αγοράσει ποδήλατο από τον Παπανικολάου με ανταλλαγή 3 bmxάκια
24. Έχεις δεκτεί επίθεση από 3μελή συμμορία και δεν μάσισες..ανταποκρίθηκες.
25. Έχεις πάει Sexyland και έχεις κάνει χωρό.
26. Έχεις ζητήσει cd από μαύρο και από λάθος συννενόηση σου λέει "I'LL SHOOT YOU OFF"
27. Έχεις περάσει από τα φροντιστήρια της Σουλίου και έχεις δυνατά τη μουσική στο αυτοκίνητο.
28. Έχεις πάει Χριστιανική Ένωση.
29. Έχεις σχέση με κοπέλα γυμνασίου και την παίρνεις με μηχανάκι.
30. Έχεις πάει για μπασκετ στην Προοδευτική ή στη ΓΕΑ.
31. Έχεις πετάξει στραγάλια στην παρέλαση.
32. Έχεις πάει πενταήμερη με το σχολείο στη Θεσσαλονίκη.
33. Έχεις φάει μετά από ξενύχτι SANDWICH STO ''Ντουέτο''
34. Έχεις ξοδέψει μια ώρα για να βρείς για καφέ κατά τη διάρκεια των Χριστουγέννων.
35. ¨Εχεις πάει για να παίξεις counter strike kai age of empires στον "παππού"
36. Έχεις πάει για καφέ στα νιάτα σου με γονείς στο "Ξύλινο" και στο " New York", για φαί στα λιθαράκια και έχεις παρει γλυκό και μιά πορτοκαλάδα.
37. Έχεις κάνει τράκα τσιγάρα ενώ έχεις πάνω σου πακέτο.
38. Έχεις πετάξει 50ριά Minerva σε μπαλκόνι στη Παπαστράτου.
39. ¨Εχεις πάει για μπάσκετ στις μπασκετούλες δίπλα από το Μαρινόπουλο.
40. Έχεις πάει για μπούλες.! "


ΕΠΙΠΕΔΟ ΕΤΣΙ ; ΤΡΟΜΑΡΑ ΣΑΣ ΠΟΥ ΘΕΛΕΤΕ ΚΑΙ ΙΣΤΟΡΙΑ ... ΚΑΡΤΣΑΠΛΙΑΔΕΣ...

Ανώνυμος είπε...

" ...16. Έχεις πάει έστω και μια φορά για μπάνιο τουρλίδα, λούρο, κρυονέρι.... "

ΤΙ ΛΕΕΙ ΡΕ ΓΕΙΤΟΝΟΙ ;
Ο ΓΝΗΣΙΟΣ ΑΓΡΙΝΙΩΤΗΣ ΕΡΧΕΤΑΙ ΣΤΟ ΨΑΡΟΧΩΡΙ ΓΙΑ ΜΠΑΝΙΟ ;;;;;

Ανώνυμος είπε...

6.09 μη το παρακανεις..αυτες ειναι θυμησες εστω και κακοδιατυπωμενες.λιγοι κατσιαπλιαδες χαλανε το αγρινιο και συμπαρασυρουν και ατομα που εχουν σκεψη..ο τοπικισμος εχει πολα κεφαλια..απο εκει και περα οταν δεν εχεις ιστορια ψαχνεις στον μυθο και οταν βρεις το μυθο μιλας για την απελευθερωση του Αγρινιου..οσο για ηρωα αγρινιωτη ξερω εναν ρωμαλεο τυπο με τολμη και μεγαλη δυναμη..τον αννιβα τον βραχωριτη

Ανώνυμος είπε...

ΟΠΟΙΟΣ ΘΕΛΕΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΝΑ ΜΑΘΕΙ ΤΗΝ ΑΛΗΘΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΒΡΑΧΩΡΙΟΥ , ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΜΠΕΙ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΑΓΡΙΝΙΟΥ :

http://www.cityofagrinio.gr/city/history/history.html

Ανώνυμος είπε...

1kipotheatro parkou 2cinema etoual 3cinema anesis 4cinema fantasia 5dimotiko theatro 6papastratio theatro 7 mikro theatro ante geia...

Ανώνυμος είπε...

ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΤΟ ΝΑ ΒΡΙΖΕΤΕ ΦΙΛΟΙ ΑΠΟ ΤΑ ΑΓΡΙΝΙΟ , ΕΧΕΤΕ ΑΛΛΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΝΑ ΣΥΖΗΤΗΣΟΥΜΕ ;

Ανώνυμος είπε...

1 gallery neorion 2 gallery avraξas 3papastratio ekthesiakos xoros 4aithousa texnis kapralos 5arxeologiko mouseio 6aithousa texnis papasotiriou 7ekthesiakos xoros ag.kostantinou kai ginonte 8dimotiki pinakothiki 9 gliptothiki palias agoras eipes kati? ante geia re!!!!

Ανώνυμος είπε...

6.09 katalaves tora poios einai o karstapias 16xoroi texnis giftoblaxe ψaromiale toubeka!!!!

SCORPION είπε...

ΠΡΟΣ ΤΟ ΦΙΛΟ ΑΓΡΙΝΙΩΤΗ ΜΕ ΤΑ ΕΞΑΙΣΙΑ GREEKLISH : ΑΠΟ ΤΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΕΚΦΟΡΑΣ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ ΣΟΥ, ΦΑΝΤΑΖΟΜΑΙ ΘΑ ΕΙΣΑΙ ΜΟΝΙΜΟΣ ΘΑΜΩΝΑΣ ΟΛΩΝ ΑΥΤΩΝ ΤΩΝ ΧΩΡΩΝ ΤΕΧΝΗΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ. ΤΩΡΑ ΠΟΥ ΘΑ ΠΑΣ ΚΑΙ ΣΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΕ, ΕΙΜΑΙ ΣΙΓΟΥΡΟΣ ΟΤΙ ΘΑ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΤΕΙΣ ΣΤΟ ΕΠΑΚΡΟΝ. Α, ΝΑ ΚΑΙ ΜΙΑ ΙΔΕΑ: ΝΑ ΤΟ ΟΝΟΜΑΣΕΤΕ ...VRAHARVARD. ΔΕ ΜΑΣ ΕΙΠΕΣ ΚΑΙ ΠΟΣΑ ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ ΚΟΒΟΥΝ ΟΙ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΙ ΣΕ ΚΑΘΕ ΤΑΙΝΙΑ. ΣΕ ΟΣΕΣ ΠΡΕΜΙΕΡΕΣ ΗΡΘΑ, ΕΠΑΙΖΕΣ ΜΠΑΛΑ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΑΙΘΟΥΣΑ.

Ανώνυμος είπε...

OTI TO MEΣΟΛΟΓΓΙ ΕΧΕΙ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΑΠΟ ΑΓΡΙΝΙΟ ΣΥΜΦΩΝΦ...ΤΟ ΟΤΙ ΤΟ ΑΓΡΙΝΙΟ ΕΧΕΙ ΜΗΔΑΜΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΔΝ ΣΥΜΦΩΝΩ...ΑΠΛΑ ΕΧΕΙ ΜΙΚΡΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΔΙΟΤΙ ΤΟ ΑΓΡΙΝΙΟ Η' ΒΡΑΧΩΡΙ ΣΑΝ ΠΟΛΗ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΣΦΑΤΟ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ

ΑΠΛΑ ΤΟ ΑΓΡΙΝΙΟ ΦΤΙΑΧΝΕΙ ΙΣΤΟΡΙΑ ΜΕ ΤΝ ΠΑΡΟΔΟ Τ ΧΡΟΝΟΥ

Κ Η ΒΑΡΚΕΛΩΝΗ ΔΝ ΕΧΕΙ ΚΑΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΑΛΛΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΑΝΑΠΤΥΓΜΕΝΗ...ΔΝ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΤΙ ΕΧΕΙ ΙΣΤΟΡΙΑ ΕΙΝΑΙ Κ ΚΑΛΥΤΕΡΟ Κ ΑΝΑΠΤΥΓΜΕΝΟ

Σ.Π.-ΑΓΡΙΝΙΟ

Ανώνυμος είπε...

kai gia na eimai dikeos exei kai to misolog ena omorfo aξiotheato th pinakida pou leei pros agrinio

Ανώνυμος είπε...

Ντροπή σε όλους σας!! σε ποιον μεσαίωνα ζείτε; Εσείς οι Μεσολογγίτες κοιτάξτε να πάτε μπροστά και να αναπτυχτείτε και εσείς οι Αγρινιώτες αφού πάτε μπροστά μην προσπαθείτε να σβήσετε ότι βρίσκετε πίσω σας. Και μη τι άλλο μην απαξιώνετε την ιστορία ενός τόπου επειδή η δικιά σας είναι νεότερη. Τι είστε οι εβραίοι και παλαιστίνιοι; Συντοπίτες είμαστε όλοι χαλαρώστε δεν ήμαστε οχθροί!!!

Ανώνυμος είπε...

ΣΩΣΤΟΣ Ο ΦΙΛΟΣ Σ.Π. 7.46 ΑΠΟ ΤΟ ΑΓΡΙΝΙΟ.

ΑΥΤΟ ΑΚΡΙΒΩΣ ΛΕΜΕ ΚΙ ΕΜΕΙΣ . ΤΙΠΟΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ , ΤΙΠΟΤΕ ΛΙΓΟΤΕΡΟ.
ΚΑΙ ΣΙΓΟΥΡΑ ΚΑΠΟΤΕ ΤΟ ΑΓΡΙΝΙΟ ΘΑ ΕΧΕΙ ΤΗΝ ΔΙΚΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΑ .
ΕΧΕΙ ΑΛΛΩΣΤΕ ΠΟΛΛΑ ΑΛΛΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΝΑ ΕΠΙΔΕΙΞΕΙ.( ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ-ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ )
ΤΟ ΝΑ ΨΑΧΝΕΙ ΟΜΩΣ ΝΑ ΒΡΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΑΓΡΙΝΙΟΥ ΓΥΡΩ ΑΠΟ ΤΟ 1821 , ΕΙΝΑΙ ΣΑΝ ΝΑ ΠΙΣΤΕΥΕΙ ΟΤΙ Η ΤΡΙΧΩΝΙΔΑ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΤΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΛΙΜΑΝΙ ΤΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ...

ΤΩΡΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΦΙΛΟ ΤΟΝ ΤΣΟΠΑΝΗ 8.45 ΣΙΓΟΥΡΑ ΘΑ ΤΟΥ ΧΡΕΙΑΣΤΟΥΝ ΟΛΕΣ ΑΥΤΕΣ ΟΙ ΑΙΘΟΥΣΕΣ ΤΕΧΝΗΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΤΟΥ ΑΓΡΙΝΙΟΥ , ΑΦΟΥ ΟΧΙ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΔΕΝ ΞΕΡΕΙ ΝΑ ΓΡΑΦΕΙ ,ΑΛΛΑ ΟΥΤΕ ΚΑΙ GREEKLISH. ( ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΜΕ TSOPANOGLITS ΜΟΙΑΖΟΥΝΕ...)
ΑΝ ΚΑΙ ΑΜΦΙΒΑΛΛΩ ΑΝ ΕΧΕΙ ΠΑΤΗΣΕΙ ΠΟΤΕ ΤΟ ΠΟΔΙ ΤΟΥ ΣΕ ΚΑΜΜΙΑ ΑΠΟ ΑΥΤΕΣ...

Ανώνυμος είπε...

ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΟΜΟΡΦΕΣ ΑΠΟΨΕΙΣ ΠΟΥ ΑΝΤΑΛΛΑΞΑΜΕ ΜΕΤΑΞΥ ΜΑΣ ( ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΤΕΣ ΚΑΙ ΑΓΡΙΝΙΩΤΕΣ )ΚΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΚΛΕΙΣΟΥΜΕ ΤΟ ΘΕΜΑ , ΒΓΗΚΑΝ ΟΙ ΕΞΗΣ ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΕΙΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΧΩΡΟΥΝ ΑΜΦΙΣΒΗΤΗΣΗ :

1. ΤΟ ΑΓΡΙΝΙΟ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΙΣΤΟΡΙΑ ΠΟΥ ΝΑ ΤΟ ΤΑΥΤΙΖΕΙ ΜΕ ΤΟ ΄21 .

2. Η " ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΤΟΥ ΑΓΡΙΝΙΟΥ" ΕΙΝΑΙ ΓΕΛΟΙΟ ΝΑ ΛΕΜΕ ΟΤΙ ΗΤΑΝ ΜΙΑ ΗΡΩΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΟΡΤΑΖΟΥΜΕ ΜΕ ΤΙΜΕΣ"

3. ΤΟ ΑΓΡΙΝΙΟ ΕΧΕΙ ΦΥΓΕΙ ΧΡΟΝΙΑ ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΕ ΠΟΛΛΑ ΕΠΙΠΕΔΑ ΑΠΟ ΤΟ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙ.

4. ΤΟ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙ ΔΕΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΠΟΤΕ ΝΑ ΦΤΑΣΕΙ ΤΟ ΑΓΡΙΝΙΟ ΣΕ ΠΛΗΘΥΣΜΙΑΚΟ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ

5. ΤΟ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙ ΕΧΕΙ ΙΣΤΟΡΙΑ ΟΣΟ ΛΙΓΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΣΕ ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ

6. ΚΑΘΕ ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΕΙΝΑΙ ΔΗΜΟΤΗΣ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ

7. ΣΤΗΝ ΑΓΙΑ ΤΡΙΑΔΑ ΠΑΝΤΑ ΘΑ ΚΑΝΟΥΝ ΛΑΣΠΟΛΟΥΤΡΑ ΠΑΡΕΑ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΤΕΣ ΚΑΙ ΑΓΡΙΝΙΩΤΕΣ

8. ΤΟ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙ ΑΝ ΔΕΝ ΑΛΛΑΞΕΙ ΔΗΜΑΡΧΟ ΘΑ ΓΙΝΕΙ Η ΠΙΟ ΒΡΩΜΙΚΗ ΠΟΛΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΣΕ ΛΙΓΟ ΚΑΙΡΟ.

9. Ο 8.45 ΣΙΓΟΥΡΑ ΕΙΝΑΙ ΤΣΟΠΑΝΗΣ

10. ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ( ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ Ο ΤΣΟΠΑΝΗΣ 8.45 ) ΑΝ ΠΑΛΕΨΟΥΜΕ ΕΝΩΜΕΝΟΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΙΤΩΛ/ΝΙΑ ΠΟΛΥ ΚΑΛΥΤΕΡΗ .

Ανώνυμος είπε...

"Την προσπάθεια να παρουσιαστεί ένα γεγονός εθνικής ντροπής (για το οποίο ξεκαθαρίζουμε, δεν ευθύνονται αποκλειστικά οι πρόγονοι Βραχωρίτες ) ως ηρωική πράξη και μάλιστα να μετατραπεί σιγά σιγά σε φιέστα και τοπική ''ημέρα ανεξαρτησίας''.
--------------------------------

Είστε τόσο αδιάβαστοι περί πολέμου, εχθροπραξιών, ανομοιγενών εθνικών πυρήνων, ηθικής αλλοτινών αιώνων, συνθηκών...τόσο αδιάβαστοι...

Πουθενά δεν έπαωαν οι σφαγές αμάχων και αθώων εκατέρωθεν. Δυστυχώς αλλά ΠΑΝΤΟΥ γινόταν.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ και ξεκολλάτε.

Φιλικά

abolialocanda@gmail.com είπε...

ΩΡΑΙΑ. ΚΑΙ ΠΟΥ ΚΑΤΑΛΗΓΕΤΕ ΑΓΑΠΗΤΕ ΔΙΑΒΑΣΜΕΝΕ; ΟΤΙ ΟΡΘΩΣ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΟ ΠΑΝΗΓΥΡΙΖΟΥΜΕ;;

Ανώνυμος είπε...

O 11:48 ΕΧΕΙ ΑΠΟΛΥΤΟ ΔΙΚΙΟ...ΕΤΣΙ ΕΙΝΑΙ Η ΑΛΗΘΕΙΑ...ΦΙΛΕ ΤΣΟΠΑΝΗ ¨8:45 ΓΡΑΦΕ ΕΛΛΗΝΙΚΑ..ΕΛΛΑΔΑ ΕΙΜΑΣΤΕ

Σ.Π.-ΑΓΡΙΝΙΟ

Υ.Γ. ΘΕΛΩ ΕΔΩ Κ ΤΩΡΑ ΝΑ ΣΤΜΑΤΗΣΕΙ Η ΔΙΑΜΑΧΗ Ι.Π.ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ-ΑΓΡΙΝΙΟΥ
ΣΤΟ ΚΕΝΟ ΘΑ ΠΕΣΟΥΜΕ ΑΝ ΣΥΝΕΧΙΣΤΕΙ
Η ΥΠΟΛΟΙΠΗ ΕΛΛΑΔΑ ΘΑ ΠΑΕΙ 100 ΧΡΟΝΙΑ ΜΠΡΟΣΤΑ Κ ΕΜΙΣ ΑΚΟΜΑ ΘΑ ΤΣΑΚΩΝΟΜΑΣΤΕ ΧΩΡΙΣ ΛΟΓΟΥΣ. ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΕΝΩΜΕΝΟΙ ΝΑ ΑΝΕΒΑΣΟΥΜΕ ΤΝ ΝΟΜΟ ΕΝΑ ΕΠΙΠΕΔΟ ΠΙΟ ΨΗΛΑ ΜΠΟΡΟΥΜΕ? ΟΠΟΙΟΙ Τ ΚΑΝΟΥΝ ΘΑ ΕΧΟΥΝ Κ ΤΥΡΑΚΙ ΔΩΡΟ

trixonidanews είπε...

Απόψεις επί απόψεων,άλλες θεμιτές και άλλες αθέμιτες. Βωμολοχίες να μην υπήρχαν και επαίσχυντοι χαρακτηρισμοί που δεν τιμούν αυτόν που τις γράφει,έστω και ανώνυμα και τότε ίσως μιλούσαμε για εποικοδομητικό διάλογο.
Παρ'όλα αυτά, παρά τη μη σύγκλιση απόψεων σε όλα τα ζητήματα, είναι γεγονός ότι αν διεκδικούσαμε σθεναρά αυτά που μας ενώνουν, τότε ο τόπος θα ήταν πολύ καλύτερος. Η κεντρική εξουσία βολεύεται αφάνταστα με τις κατά καιρούς διαμάχες ή "διαμάχες" Αγρινίου-Μεσολογγίου.
Ένα απλό παράδειγμα : Πότε διεκδικήσαμε από κοινού την κατασκευή οδού ταχείας κυκλοφορίας 2+2 λωρίδων με διαχωριστικό στηθαίο που να ενώνει τις 2 πόλεις? Είναι γεγονός ότι Αγρινιώτες και Μεσολογγίτες μετακινούνται καθημερινά σε Μεσολόγγι και Αγρίνιο αντίστοιχα μέσω ενός δρόμου ακατάλληλου και αιματοβαμμένου ( Τρίκαλα και Καλαμπάκα συνδέονται πλέον με δρόμο των προαναφερθέντων χαρακτηριστικών )
Όσον αφορά την ιστορία κάθε τόπου, ό,τι γράφει δεν ξεγράφει. Στο χέρι του καθενός είναι πώς θα χρησιμοποιήσει την ιστορία για να πορευτεί. Με όπλο τα θετικά της ιστορίας πορεύεσαι αναλόγως και αποκυρρήσοντας καθετί αρνητικό, προσπαθείς να δημιουργήσεις κάτι καλύτερο.

Ανώνυμος είπε...

Δεν απορώ που φτασαμε να μιλάνε οι Αγρινιώτες για ψαροχωρια και ψαροβλαχάκια.Υπάρχει χειρότερος εχθρός του Μεσσολογγιου απ τους συγχρονους Μεσσολογίτες?

Ανώνυμος είπε...

me to iero xorio den yparxei kanenas logos simporeusis to agrinio einai xronia mprosta sas ψarovlaxoi

Ανώνυμος είπε...

to ktirio tis nomarxias na to kanete mousio tsipouras na apoktisete kai seis ena xoro texneis

Ανώνυμος είπε...

Ευχαριστω πολύ τον διαχειριστή του μπλογκ για τη μη ανάρτηση σχολίου. Επιλεκτικά και ό,τι του αρέσει ανέβάζει απ'ότι φαίνεται.

Ανώνυμος είπε...

ΤΟ ΠΑΡΗΓΟΡΟ ΕΙΝΑΙ ΠΟΥ ΑΚΟΥΓΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΦΩΝΕΣ ΠΟΥ ΕΝΩΝΟΥΝ ,ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΛΟΓΙΚΟΙ ΚΑΙ ΔΕΝ ΣΚΟΡΠΟΥΝ ΤΟ ΜΙΣΟΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΤΙΠΑΛΟΤΗΤΑ. ΑΣ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΟΥΜΕ ΝΑ ΓΙΝΟΥΜΕ ΣΥΝΑΓΩΝΙΣΤΕΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΕΣ. ΜΠΟΡΕΙ ΠΟΛΛΑ ΝΑ ΜΑΣ ΧΩΡΙΖΟΥΝ ,ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΟΜΩΣ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΜΑΣ ΕΝΩΝΟΥΝ

Ανώνυμος είπε...

5:56 μ.μ.
ΜΠΡΑΒΟ ΣΟΥ !!!! ΕΙΝΑΙ ΟΠΩΣ ΤΑ ΛΕΣ!!!!

Ανώνυμος είπε...

re mantela 5.56 ti sinagonistes na ginoume ti kino simferon exoume me to ψaroxorisas oso einai o riganas,h perioxi mou, einai to misolog trava na gris kina simia me to aitoliko giftovlaxe!!!

Ανώνυμος είπε...

ΠΡΟΣ 5.56 ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΕΣ ΚΑΛΑ . ΕΙΜΑΙ ΑΓΡΙΝΙΩΤΗΣ ΚΑΙ ΛΕΩ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΜΟΥ, ΓΙΑΤΙ ΕΧΕΙ ΠΑΡΑΤΡΑΒΗΞΕΙ ΤΟ ΠΡΑΓΜΑ. ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΤΕΒΑΣΕΙ ΤΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΠΟΛΥ ΧΑΜΗΛΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΜΑΣ ΑΞΙΖΕΙ.

Ανώνυμος είπε...

παιδιά πραγματικά σταματήστε. πολλοί απο σάς όπως ο φίλος 21 Ιουνίου 2010 11:48 μ.μ γράφετε υπέροχα και πρέπει να είστε πολύ εντάξει άνθρωποι , δε ξεκινάμε μιά προσέγγιση μέσα απο αυτό το μπλόγκ Αγρινιώτες Μεσολογγίτες ; προτείνω στη διεύθυνση ν ανοίξει ένα παράθυρο που να γράφουμε όσα μπορούν να μας ενώνουν και να συζητάμε για τα πάντα αλλά με αυτό το γνώμονα δηλαδή την κατεύθυνση προς την συναίνεση.
εκ σαλτσίνου

Ανώνυμος είπε...

ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΤΣΟΠΑΝΗ 7.38 ( ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ Ο ΙΔΙΟΣ ΤΣΟΠΑΝΗΣ 8.45) :

riganas , riganas , riganas ....
ΚΑΤΙ ΜΟΥ ΘΥΜΙΖΕΙ Η ΠΕΡΙΟΧΗ ΣΟΥ ...
ΣΕ ΠΟΙΑ ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΤΩΝ ΗΠΑ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ; ΣΤΟ TEXAS ;

ΤΩΡΑ ΚΑΤΑΛΑΒΑ ΓΚΙΑΤΙ ΓΚΡΑΦΕΙΣ GREEKLISH ... EΙΣΑΙ ΟΜΟΓΚΕΝΗΣ ΑΠΟ ΑΜΕΡΙΚΑ ...
ΔΕΝ ΠΕΙΡΑΖΕΙ ΟΜΩΣ , ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΕ ΝΑ ΓΡΑΨΕΙΣ ΚΑΙ ΝΑ ΜΙΛΗΣΕΙΣ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΚΑΙ ΑΣ ΚΑΝΕΙΣ ΚΑΙ ΚΑΝΕΝΑ ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΚΟ ΛΑΘΟΣ .

Ανώνυμος είπε...

Κύριοι όπως και να το φέρετε η ανάπτυξη βρίσκεται στις πόλεις που βρίσκονται κοντά στο μεγάλο αΣΤΙΚΌ ΚΈΝΤΡΟ της Πάτρας. Μεσολόγγι και Ναύπακτος είναι από τις πόλεις που έχουν κερδίσει πολλά και το Βραχώρι που για να δει θάλασσα πρέπει να ταξιδέψει μέχρι το Λούρο να μην έχει διεκδικήσεις. Όμως οι Βραχωρίτες καλά κάνουν. Χωρίς ιστορία χωρίς τίποτα, μια ζωή ζούσαν σε βάρος των άλλων και προσπαθούν να αλοιώσουν τα γεγονότα καινα τα φέρουν στα μέτρα τους. Καλά κάνουν αφου οι Μεσολογγίτες και οι Ναυπάκτιοι κοιμούνται με τσαρούχια. Δεν μπόρεσαν ποτέ αυτές οι δύο οι περιοχές να καθίσουν κάτω και να συνεργαστούν. οι άρχοντες που εκλέγουμε κάθε φορά έχουν το μυαλό τους στην κουτάλα και όχι στο κοινό καλό. Αν οι δύο πόλεις Ναύπακτοςκαι Μεσολόγγι που τους ενώνουν τόσα πολλά και τους χωρίζουν λίγα είχαν αγαστή συνεργασία, τότε οι Βραχωρίτες που μέχρι πριν ένα αιώνα βρώμαγαν τα χνώτα τους από την πείνα, σήμερα δεν θα θα είχαν απαιτήσεις. Καλά να πάθουμε.

Ανώνυμος είπε...

11:12 ΑΠΛΑ ΕΙΣΑΙ ΑΚΥΡΟΣ

Σ.Π.-ΑΓΡΙΝΙΟ