Γράφει ο Φίλιππος
Σαμαλέκος
Η πολιτική της απαξίωσης της Ναυτιλιακής και Βιοµηχανικής Περιοχής (ΝΑ.ΒΙ.ΠΕ) Πλατυγιαλίου Αστακού και η λογική «κλειστή και ελεγχοµένη» παρά ανοιχτή και...
αναπτυσσόµενη είναι ένα στρατηγικό λάθος µε µεγάλες συνέπειες για την ανάπτυξη της Αιτωλοακαρνανίας, της Περιφέρειας της Δυτικής Ελλάδας αλλά και της χώρας συνολικότερα.
Το 2008 ο λιµένας Πλατυγιαλίου κατάφερε να αποσπάσει σηµαντικό... µερίδιο στην φορτοεκφόρτωση εµπορευµατοκιβωτίων και αυτοκινήτων και άρχισε να εδραιώνει την παρουσία του στις θαλάσσιες µεταφορές. Πολλοί πιστεύουν ότι η ανάπτυξη αυτή ήταν αποτέλεσµα ευκαιριακό, λόγω των απεργιών του λιµένα Πειραιά ενώ στην ουσία ήταν αποτέλεσµα της υψηλής παραγωγικότητας και ποιότητας των υπηρεσιών.Ξεκινώντας από το µηδέν έφτασε σε σύντοµο χρονικό διάστηµα να απασχολεί µέχρι και 450 εργαζόµενους Αιτωλοακαρνάνες οι όποιοι έδωσαν το καλύτερο εαυτό τους να µάθουν, να στηρίξουν και τελικά να αριστεύσουν, επιτυγχάνοντας την εύρυθµη, αποτελεσµατική και ασφαλή λειτουργία του λιµένα πάρα τον µεγάλο όγκο εργασίας. Η προσπάθεια τους αυτή ήταν ηρωική και αξίζουν συγχαρητήρια. Πολλοί από αυτούς δουλεύουν τώρα στον Πειραιά ενώ άλλοι, άνεργοι ξανά, αναρωτούνται γιατί σταµάτησε και ακυρώθηκε αυτή η προσπάθεια.Σήµερα υπό το πρίσµα των αλλαγών που συντελούνται στις θαλάσσιες µεταφορές τόσο σε Ευρωπαϊκό όσο και σε Παγκόσµιο επίπεδο η ΝΑ.ΒΙ.ΠΕ συνδυάζει ένα σύγχρονο λιµένα, ελεύθερη ζώνη και βιοµηχανική περιοχή ικανή να ανταπεξέλθει στις νέες συνθήκες και απαιτήσεις των µεταφορών (µείωση κόστους, χρόνου και ρύπανσης του περιβάλλοντος), στην ανάπτυξη της υγιούς επιχειρηµατικότητας και αύξησης και προώθησης των εξαγωγών που τόσο ανάγκη έχει η Ελλάδα σε αυτή την κρίσιµη περίοδο. Θα πρέπει να γίνει αντιληπτό ότι τα περισσότερα προϊόντα µας τα εξάγουµε στην κεντρική Ευρώπη και ότι οι µοναδικές γερανογέφυρες στα δυτικά σύνορα της Ελλάδος βρίσκονται στη ΝΑ.ΒΙ.ΠΕ. Η Αιτωλοακαρνανία έχει την ευκαιρία σε αυτή τη συγκυρία να εξάγει γρήγορα και µε χαµηλό κόστος υψηλής ποιότητας αγροτικά προϊόντα µέσα από το θαλάσσιο διάδροµο της Αδριατικής στην Κεντρική Ευρώπη καθώς και στις χώρες που βρέχονται από την Αδριατική.Οι λιµένες Πάτρας και Ηγουµενίτσας δεν έχουν να φοβηθούν τίποτε από την ανάπτυξη της ΝΑ.ΒΙ.ΠΕ το αντίθετο µάλιστα, αφού βρίσκονται σε µικρή απόσταση µεταξύ τους συνδέονται µε την Ιόνια Οδό και έχουν ένα κοινό µέτωπο: την Αδριατική και την Ευρώπη. Ολοένα και περισσότερο η ανάπτυξη στις θαλάσσιες µεταφορές στηρίζεται στη συνεργασία και συµπληρωµατικότητα µε τη δηµιουργία συνεργατικών σχηµατισµών (maritime clusters), στην υιοθέτηση κοινών τεχνολογιών και επικοινωνιών που επιτρέπουν την ανάπτυξη καινοτόµων λύσεων διατροπικών µεταφορών, και γενικότερα στην εξάλειψη των παραγόντων που εµποδίζουν την ανάπτυξη των θαλάσσιων µεταφορών µικρών αποστάσεων στην Ευρώπη και γενικότερα στην µεταστροφή σε οικολογικότερες µεταφορές.
* Ο Φίλιππος Σαµαλέκος µεγάλωσε στην Παλαιοµάνινα Αιτωλ/νίας και είναι Ναυπηγός Μηχ/γος Μηχανικός απόφοιτος του ΕΜΠ. Εργάστηκε στη Μ. Βρετανία ως ερευνητής σε θέµατα ασφάλειας επιβατηγών πλοίων και ως επιθεωρητής πλοίων στον Πειραιά . Την περίοδο 2008 ήταν ο υπεύθυνος λειτουργίας του λιµένα Πλατυγιαλίου της ΝΑ.ΒΙ.ΠΕ
Η πολιτική της απαξίωσης της Ναυτιλιακής και Βιοµηχανικής Περιοχής (ΝΑ.ΒΙ.ΠΕ) Πλατυγιαλίου Αστακού και η λογική «κλειστή και ελεγχοµένη» παρά ανοιχτή και...
αναπτυσσόµενη είναι ένα στρατηγικό λάθος µε µεγάλες συνέπειες για την ανάπτυξη της Αιτωλοακαρνανίας, της Περιφέρειας της Δυτικής Ελλάδας αλλά και της χώρας συνολικότερα.
Το 2008 ο λιµένας Πλατυγιαλίου κατάφερε να αποσπάσει σηµαντικό... µερίδιο στην φορτοεκφόρτωση εµπορευµατοκιβωτίων και αυτοκινήτων και άρχισε να εδραιώνει την παρουσία του στις θαλάσσιες µεταφορές. Πολλοί πιστεύουν ότι η ανάπτυξη αυτή ήταν αποτέλεσµα ευκαιριακό, λόγω των απεργιών του λιµένα Πειραιά ενώ στην ουσία ήταν αποτέλεσµα της υψηλής παραγωγικότητας και ποιότητας των υπηρεσιών.Ξεκινώντας από το µηδέν έφτασε σε σύντοµο χρονικό διάστηµα να απασχολεί µέχρι και 450 εργαζόµενους Αιτωλοακαρνάνες οι όποιοι έδωσαν το καλύτερο εαυτό τους να µάθουν, να στηρίξουν και τελικά να αριστεύσουν, επιτυγχάνοντας την εύρυθµη, αποτελεσµατική και ασφαλή λειτουργία του λιµένα πάρα τον µεγάλο όγκο εργασίας. Η προσπάθεια τους αυτή ήταν ηρωική και αξίζουν συγχαρητήρια. Πολλοί από αυτούς δουλεύουν τώρα στον Πειραιά ενώ άλλοι, άνεργοι ξανά, αναρωτούνται γιατί σταµάτησε και ακυρώθηκε αυτή η προσπάθεια.Σήµερα υπό το πρίσµα των αλλαγών που συντελούνται στις θαλάσσιες µεταφορές τόσο σε Ευρωπαϊκό όσο και σε Παγκόσµιο επίπεδο η ΝΑ.ΒΙ.ΠΕ συνδυάζει ένα σύγχρονο λιµένα, ελεύθερη ζώνη και βιοµηχανική περιοχή ικανή να ανταπεξέλθει στις νέες συνθήκες και απαιτήσεις των µεταφορών (µείωση κόστους, χρόνου και ρύπανσης του περιβάλλοντος), στην ανάπτυξη της υγιούς επιχειρηµατικότητας και αύξησης και προώθησης των εξαγωγών που τόσο ανάγκη έχει η Ελλάδα σε αυτή την κρίσιµη περίοδο. Θα πρέπει να γίνει αντιληπτό ότι τα περισσότερα προϊόντα µας τα εξάγουµε στην κεντρική Ευρώπη και ότι οι µοναδικές γερανογέφυρες στα δυτικά σύνορα της Ελλάδος βρίσκονται στη ΝΑ.ΒΙ.ΠΕ. Η Αιτωλοακαρνανία έχει την ευκαιρία σε αυτή τη συγκυρία να εξάγει γρήγορα και µε χαµηλό κόστος υψηλής ποιότητας αγροτικά προϊόντα µέσα από το θαλάσσιο διάδροµο της Αδριατικής στην Κεντρική Ευρώπη καθώς και στις χώρες που βρέχονται από την Αδριατική.Οι λιµένες Πάτρας και Ηγουµενίτσας δεν έχουν να φοβηθούν τίποτε από την ανάπτυξη της ΝΑ.ΒΙ.ΠΕ το αντίθετο µάλιστα, αφού βρίσκονται σε µικρή απόσταση µεταξύ τους συνδέονται µε την Ιόνια Οδό και έχουν ένα κοινό µέτωπο: την Αδριατική και την Ευρώπη. Ολοένα και περισσότερο η ανάπτυξη στις θαλάσσιες µεταφορές στηρίζεται στη συνεργασία και συµπληρωµατικότητα µε τη δηµιουργία συνεργατικών σχηµατισµών (maritime clusters), στην υιοθέτηση κοινών τεχνολογιών και επικοινωνιών που επιτρέπουν την ανάπτυξη καινοτόµων λύσεων διατροπικών µεταφορών, και γενικότερα στην εξάλειψη των παραγόντων που εµποδίζουν την ανάπτυξη των θαλάσσιων µεταφορών µικρών αποστάσεων στην Ευρώπη και γενικότερα στην µεταστροφή σε οικολογικότερες µεταφορές.
* Ο Φίλιππος Σαµαλέκος µεγάλωσε στην Παλαιοµάνινα Αιτωλ/νίας και είναι Ναυπηγός Μηχ/γος Μηχανικός απόφοιτος του ΕΜΠ. Εργάστηκε στη Μ. Βρετανία ως ερευνητής σε θέµατα ασφάλειας επιβατηγών πλοίων και ως επιθεωρητής πλοίων στον Πειραιά . Την περίοδο 2008 ήταν ο υπεύθυνος λειτουργίας του λιµένα Πλατυγιαλίου της ΝΑ.ΒΙ.ΠΕ
ΑΙΧΜΗ - (vonitsapress)
Ν.Σ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου