Ας δούμε τι λάθη γίνονται συστηματικά και τι πρέπει να προσέξουν πολιτεία και πανηγυριστές ώστε η εικόνα που αποκομίζει κανείς να είναι όσο το δυνατόν αρτιότερη.
Το πανηγύρι αυτό για τους ντόπιους και ιδίως τους συμμετέχοντες έχει μια ιδιαίτερη σημασία η οποία δεν χρειάζεται να αναλυθεί εδώ, μιας και είναι λίγο -πολύ αντιληπτό. Άλλο όμως το πως γλεντάνε οι παρέες στα κελιά του βουνού και στα τραπέζια, άλλο η εικόνα που δίνεται προς τα έξω τη μια ώρα περίπου που διαρκεί η διέλευση των πανηγυριστών. Εφόσον θέλουμε και επιδιώκουμε το πανηγύρι να μεταδίδεται, να διαφημίζεται και να προσελκύει νέο και περισσότερο κόσμο, πρέπει να συμφωνήσουμε στα αυτονόητα και να τηρήσουμε κάποιους κοινούς κανόνες.
Μπορεί λοιπόν για τους συμμετέχοντες να αποτελεί μεταφορά σε άλλη διάσταση, για τους ξένους όμως, τους μη μυημένους, αλλά και ιδίως τους τουρίστες που τα τελευταία χρόνια αυξάνονται, παρακολουθούν εκ του σύνεγγυς και κυρίως ΚΑΤΑΓΡΑΦΟΥΝ τις εκδηλώσεις της πόλης μας, συνθέτει μια πρωτόγνωρη τουριστική ατραξιόν και έτσι πρέπει να το δούμε και να το αντιμετωπίσουμε και εμείς, επαναλαμβάνουμε : για αυτή την 1 ΩΡΑ ΠΟΥ ΔΙΑΡΚΕΙ Η ΠΑΡΕΛΑΣΗ (προς αποφυγή παρεξηγήσεων και σχολίων καθ' υπερβολήν). Αυτή την εποχή της βαθειάς και διαρκούς κρίσης, είναι επιτακτική ανάγκη να συντονίζονται οι προσπάθειες πολιτείας, επαγγελματιών και κατοίκων, ώστε αυτά τα συγκριτικά πλεοκεκτήματα που διαθέτουμε να αποδίδουν τη μέγιστη υπεραξία στην τοπική οικονομία, μέσω της διαφήμισης και της προσέλκυσης επισκεπτών.
Όλοι έχουν πλέον ανάγκη τους επισκέπτες, από περίπτερα μέχρι εστιατόρια. Η σωστή και ευχάριστη διαμονή τους θα αποδώσει πολλαπλά οφέλη, πέραν της αυτονόητης προβολής του πανηγυριού. Είμαστε πλέον αναγκασμένοι να βλέπουμε και άλλη διάσταση των πραγμάτων πέρα από τα ..΄΄άλε άλε'' και ''ώπα ώπα''
Δυστυχώς, παρότι επισημαίνονται πολλαχόθεν τα προβλήματα, βλέπουμε δυστοκία εφαρμογής απλών κανόνων. Ας πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά:
1) Ας ξεκινήσουμε από τη συγκέντρωση της Κυριακής στον Άγιο Σπυρίδωνα: τόσο δύσκολο είναι να έχουν ειδοποιηθεί οι κάτοχοι αυτοκινήτων να τα έχουν απομακρύνει μια μέρα νωρίτερα; το θέαμα να είναι αυτοκίνητα αραγμένα ακόμη και ΜΠΡΟΣΤΑ στην είσοδο της εκκλησίας αυτό το μισάωρο που διαρκεί η συγκέντρωση μέχρι να ξεκινήσουν οι παρέες, ακόμη και την ώρα που βγαίνει ο δίσκος του μνημοσύνου, είναι απαράδεκτο. Αντίστοιχα, το ίδιο επιβάλλεται να γίνει και με τα πάσης φύσεως παρκαρισμένα ΙΧ, φορτηγά και λεωφορεία μεταξύ LIBERTY και κήπου Ηρώων. Όπως γίνεται των Βαίων. Δεν είναι δα ακατόρθωτο να απομακρύνονται για 1 ώρα !!!
2) Οι παρέες των καβαλαραίων είναι που κάνουν τη μεγαλύτερη εντύπωση και δίνουν την πιο έντονη εικόνα στους επισκέπτες. Η ομοιογενής εμφάνισή τους είναι εκ των ων ουκ άνευ. ΕΠΙΒΑΛΛΕΤΑΙ!! Αυτοί που δεν συμμετέχουν όμως σε παρέες και πάνε απλώς για το έθιμο ή - το χειρότερο- για λόγους επίδειξης και καουμποϋλικισμού, προσφέρουν κάκιστη υπηρεσία στον τόπο και το πανηγύρι. Αφενός γιατί δείχνουν μια ασύνταχτη ανομοιογενή μάζα άσχετων, κακοντυμένων καρναβαλιστών, αφετέρου γιατί διερχόμενοι στην ουρά της παρέλασης αφήνουν την τελευταία και χειρότερη εικόνα. Ρεμπέτ ασκέρι. Ας μη μιλήσουμε βέβαια για βασανισμό των αλόγων ή για χαζομαγκιές με ούζα κλπ. Εκεί θέλει πλέον τήρηση της νομοθεσίας. Αν δουν οι ξένοι και καταγράψουν τέτοιο περιστατικό, με την ευαισθησία που έχουν σε τέτοια θέματα, αλλίμονό μας. Ας κάνουν επομένως κι αυτοί μια προσπάθεια να συντονιστούν, αλλιώς ας αποχωρήσουν. Κακό κάνουν σε όλους.
Η εικόνα πια είναι όπλο στα χέρια του καθενός. Εκτός από βιντεοκάμερες και φωτογραφικές μηχανές, όλα τα κινητά νέας τεχνολογίας μπορούν να αποτυπώσουν εικόνα και βίντεο άμεσα και σε καλή ποιότητα και να σταλούν σε όλο τον κόσμο μέσω ίντερνετ. Ας το λάβουμε πολύ σοβαρά υπόψη αυτό. Μια κακή εικόνα μπορεί να κάνει απίστευτη ζημιά, ανατρέποντας όλες τις υπόλοιπες καλές προσπάθειες.
3) Ορισμένοι, ελάχιστοι, καβαλαραίοι, ας σεβαστούν λίγο την παράδοση.Δεν χρειάζεται να ιππεύσει όλη η οικογένεια στο άλογο τη μέρα αυτή. Ας πάνε για βόλτα και ιππασία όλο τον υπόλοιπο χρόνο. Όπως οι αρματωμένοι συμμετέχουν μόνο άντρες, το ίδιο επιβάλλεται να κάνουν και αυτοί.Δεν είναι γιορτή επίδειξης αλόγων και αναβατριών αμαζόνων ο ΑηΣυμιός. Μην τον κακοποιούν ποικιλοτρόπως και να εμφανίζονται κατά τ' άλλα υπέρμαχοί του. Σεμνά και ταπεινά χρειάζεται.
4) Ευθύνη του δήμου ο ΑΜΕΣΟΣ ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΣ από τις ακαθαρσίες των αλόγων κατευθείαν μετά τη διέλευση. Συνεργείο με καλάθι να ακολουθεί αμέσως πίσω από τα άλογα και να καθαρίζει τους δρόμους. Δεν επιτρέπεται να βρωμοκοπάει όλο το κέντρο της πόλης μέχρι την Τρίτη που θα ξαναπιάσουν δουλειά τα συνεργεία καθαρισμού. Μια μέρα το χρόνο είναι, ας βρεθεί μια λύση επιτέλους.
5) Το θέαμα με τα τσιγγανάκια πάνω στην Πύλη την ώρα της διέλευσης των πανηγυριστών, είναι επιεικώς απαράδεκτο. Τριτοκοσμικές εικόνες. Να βρεθεί επιτέλους τρόπος να μη μπορεί να σκαρφαλώσει κανείς πάνω στο μνημείο σύμβολο της πόλης μας. Δύσκολο κι αυτό;;
6) Η πόλη δυστυχώς πνίγεται ξανά στα σκουπίδια, παρά τις όποιες προσπάθειες της νέας δημοτικής αρχής. Πέρα από τους κάδους, δρόμοι, χαντάκια, πεζοδρόμια γεμάτα παντού σκουπίδια. Μια συντονισμένη έφοδος τουλάχιστον αυτές τις ημέρες, να φανεί η πόλη αξιοπρεπής σε μας που συνηθίσαμε πιά, αλλά και στους ανθρώπους που θα μας τιμήσουν με την παρουσία τους, επιβάλλεται.
7) Το πανηγύρι όπως και τα υπόλοιπα της επαρχίας μας είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με τους γύφτους οργανοπαίχτες. Μοναδικοί, αξιοθαύμαστοι και αναντικατάστατοι στο είδος τους. Αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει ο κάθε επισκέπτης να μένει με την εντύπωση ότι πρόκειται για γυφτοπανηγύρι, ούτε ότι οι δρόμοι να κατακλύζονται για 4 ημέρες από τις κατασκηνωμένες οικογένειες των οργανοπαιχτών, κάνοντας το ιστορικό κέντρο ένα απέραντο αποχωρητήριο, που δεν μπορείς να σταθείς από την αποφορά και τη βρώμα. Εικόνες σαν αυτές που δείχνει ο Β.Αρτίκος από την Ινδία, είναι ανάγκη να τις βλέπουμε μπροστά μας αυτές τις ημέρες γιορτής;
Δεν είμαστε σε θέση να οργανώσουμε κατασκήνωση επισκεπτών με κλειστές αυτοκαθαριζόμενες τουαλέτες όπως σε τουριστικά προηγμένες χώρες, ας βρεθεί έστω τρόπος να μην στρατοπεδεύουν οι τσιγγάνοι μέσα στους πεζόδρομους του κέντρου. Να κλείσουν οι μπάρες ώστε να μην έχουν πρόσβαση τα αυτοκίνητα. Δεν είναι κατάσταση αυτή.
Αντίστοιχα, η εικόνα του λιμανιού τις ημέρες αυτές είναι αξιοθρήνητη. Όλα αυτά τα στίφη που συσσωρεύονται από όλη την επικράτεια αυτές τις μέρες κάθε χρόνο, πρέπει να διαχειριστούν με κάποιο πολιτισμένο τρόπο. Το θέαμα της περιοχής γύρω από το λιμάνι, τη μαρίνα και τον Ανεμόμυλο με την ανεξέλεγκτη κατασκήνωση, είναι τραγικό. Οι ξένοι που θα έρθουν και θα πάνε στο λιμάνι και την Τουρλίδα, θα μείνουν με την εικόνα κατεστραμμένης σεισμόπληκτης περιοχής. Γεμάτο αγροτικά, κουβέρτες, μπουγάδες, καρέκλες και στο τέλος, την Τετάρτη, παντού σωροί από σκουπίδια. Είναι εικόνα αυτή πολιτισμένης χώρας;
'Ίδια κατάσταση δυστυχώς και πάνω στον ΑηΣυμιό. Μπορεί να γράφει κανείς ώρες πολλές για τα προβλήματα και τις προτεινόμενες λύσεις τους. Τα είχαμε γράψει και πέρυσι κάνοντας απολογισμό. Θα αλλάξει άραγε τίποτα φέτος; Δήμαρχος και αντιδήμαρχος, γηγενείς και Αησυμιώτες τα γνωρίζουν καλά τα θέματα. Θα μπορέσουν να κάνουν κάτι απ΄ όλα αυτά; έστω τα εύκολα....Οψόμεθα.
ΚΑΛΟ ΑηΣΥΜΙΟ σε όλους.
9 σχόλια:
MΠΡΑΒΟ ΜΠΡΑΒΟ ΜΠΡΑΒΟ !!!!!!!!!!!!!!!
Με ποια λογική κατακλύζεται αυτό το τριήμερο η πόλη μας από ορδές αθιγγάνων από παντού(Τρίκαλα,Αχαία,Ηλεία,Αττική,)?
Επιτέλους, πόσους γύφτους οργανοπαίχτες χρειάζονται οι παρέες των πανηγυριστών? 10,20,30?Οι αναρίθμητοι άλλοι σε τι χρειάζονται,πώς συμβάλλουν στην "επιτυχία" του πανηγυριού?Γιατί έρχονται,μήπως για πλιάτσικο?
Τώρα που οι χώροι πέριξ του λιμανιού και του κέντρου θα πλημμυρίσουν από γύφτους(μ'ό,τι επακόλουθο αυτό συνεπάγεται),απλά σκεφτείτε τους τουρίστες δίπλα στη μαρίνα και τους επισκέπτες απο την υπόλοιπη Ελλάδα.Άραγε τι πολιτισμικό σοκ θα υποστούν!!!Ποίες οι σκέψεις τους για το έρμο το αλωνάκι???
Δυστυχώς ο Αη Συμιός κατάντησε γυφτοπανηγύρι.Η δικαιολογία τάχα, πως αποτελεί τον αγαπημένο άγιο των γύφτων, είναι απλώς φαιδρή.Τι είναι το Μεσολόγγι?Λιόσια,Ασπρόπυργος,Κάτω Αχαγιά,Θήβα ή Μενίδι?
Κατά τα άλλα,υποστηρίζεται πως οι ρίζες του πανηγυριού ανάγονται πολύ πίσω....στην αρχαία αιτωλική ανδρεία και στους αγώνες των Εξοδιτών.
Οι ορδές των γύφτων που συνάδουν προς όλα αυτά??
Μάλλον η ραγδαία "γυφτοποίηση" του Αη Συμιού μας,αποτελεί μία ακόμα παράμετρο της εν γένει παρακμής του Μεσολογγίου,κατά τη διάρκεια όλου του 20ου αιώνα.
να σταματησουν τα βαφτισια στον αησυμιο. ετσι κι αλλιως, τι προσφερουν περα από τη συρροη γυφτων στο μοναστηρι??
πολυ καλο το αρθρο σου και μπραβο σου!!! απλα αργησες λιγο να το αναρτησεις,,επρεπε να υπαρχει απο τις προηγουμενες μερες...[αιτωλια]
οι πανηγυριστες ποτε εκατσαν να συζητησουν για το σοβαροτερο θεμα που συμβαινει κυριως τα τελευταια χρονια, με την φυγη των Μεσολογγιτων το 3μερο του Αγιου Πνευματος?.
ποτε ασχοληθηκαν με το προβλημα των "¨σηματων καπνου " που ανεβαινουν πανω απο την πολη κατα τη διαρκεια του 3ημερου?
ποτε συζητησαν μεταξυ τους την συμπεριφορα των παρεων που πλεον περα απο ελαχιστες περιπτωσεις δεν κρατανε ουτε τα προσκειμενα?
ο Δημος ποτε εκατσε να δει πως θα προβαλει το πανηγυρι πανελλαδικα και να δει πως θα επιλυθουν τα προβληματα που εχει?
το κωμικοτραγικο φετινο φαινομενο με την εγκατασταση των αθιγγανων σε περιφραγμενο χωρο,ως αλλο Αουσβιτς, και τους αθιγγανους να περιφερονται ανεξελεγκτα μεσα στην πολη με τα ΝΤΑΤΣΟΥΝ σπινιαροντας και κορναριζοντας ειναι οτι πιο φαιδρο εχει γινει τα τελευταια χρονια!!!!!!!!!!
καλο αι συμιο στους πανηγυριστες και οι μη μυημενοι...καλο κουραγιο!!
η συρροή αθιγγάνων από όλη την επικράτεια που άρχισε απο την αρχή της εβδομάδας και κορυφώθηκε σήμερα, είναι πλέον κατι παραπάνω από αισθητή. η προσπάθεια του δήμου να δημιουργήσει χώρο φιλοξενίας μπορεί να ήταν φιλότιμη αλλά όμως ήταν λίγη. φυσικά δεν έφερε αποτελέσματα. όσο για την παρουσία τόσων αθίγγανων στην πόλη χωρίς καμία αστυνόμευση από κανένα φορέα (ΕΛ.ΑΣ-Δημοτική αστυνομία, αρκεί μόνο να πω πως σήμερα έπεσα μπροστά σε περιστατικό ομαδικής επιδρομής σε κατάστημα ενδυμάτων, με τους ιδιοκτήτες να προσπαθούν αλλόφρονες να τους πάρουν τα κλεμμένα ρούχα από τα χέρια. ας μη γράψω φυσικά για το τι γίνεται αυτή την ωρα στο λιμάνι του Μεσολογγίου. ατυχώς το πανηγύρι δεν μπορεί να συμμαζευτεί ούτε κατά διάνοια... κρίμα
Ωραια ολα αυτα ρε μσουλουγγιτις μ, αλλα μαλλον δεν εχετε καταλαβει καποια πραγματα. Κατ αρχην το πανηγυρι του αη συμιου ηταν ειναι και θα ειναι γυφτοπανηγυρι. Εχουν οι ανθρωποι τον προστατη τους, δεν θα τους πειτε εσεις να αλλαξουν.
Σε εσας τωρα, εχετε καταλαβει οτι φλιτερνεστε με ουζο και διαφορα αλλα; Εχετε καταλαβει οτι πινετε την μιση παραγωγη του νεοχωριου; Εχετε καταλαβει οτι αντι για παραδοσιακη φορεσια φορατε τη μαυρη ποδια της γυναικας σας; Που το ειδατε αυτο; Πατε καλα; Θεωρειτε τους εαυτους σας ευγενεις και απογονους του βυρωνα, και το λετε για καλο! Ή δεν ξερετε γιατι το αγαπησε τοσο ο μπαιρον το μεσολογγι; Και προφανως αφησε και τα χουγια του στον τοπο...
Για ονομα του θεου, εχετε ολοκληρη συνοικια με γυφτους! Δεν ερχονται οι γυφτοι μια φορα το χρονο, καθε μερα εκει ειναι! Μεχρι δικο τους εκλογικο κεντρο εχουν, πατε καλα; Το δημαρχο σας ποιος τον εξελεξε? χελοοοοου!
Και θελετε να τους διωξετε...
Γκρουπ στο φεισμπουκ, αη συμιος 2012, με κασετα!
Τρεχτε για λαικ!
1.03 φιλε μην μπαινεις στο κοπο να ασχολησε με μας....δυστυχως δεν υπαρχει καμια ελπιδα στον οριζοντα για να υψωθει η πυλη του μεσολογγιου να μπορουν να περνανε ατομα με περικοκλαδες σαν και του λογου σου...[αιτωλια]
Στις 23 τ αυγουστου, και νωριτερα, απο τις 15 και μετα, ελατε να σας μαθουν οι Αντλικιωτες τι παει να πει παραδοση, φορεσιες, αλογα, οργανωση. Με τα ιδια προβληματα που εχετε και σεις. Ελατε να περασετε καλα και να δειτε πως αντιμετωπιζονται.
Αντε και καλη Αγιαγαθη να χουμε!
Δημοσίευση σχολίου