Βέβαια, τα περισσότερα έχουν χιλιοειπωθεί σε βαθμό κορεσμού, αλλά δυστυχώς πρέπει να τα επαναλαμβάνουμε ελπίζοντας ότι κάποτε θα γίνουν κοινός τόπος και ίσως υλοποιηθούν. Ο λόγος φυσικά για το πανηγύρι της πόλης μας, το πανηγύρι του ΑηΣυμιού. Δυο είναι οι εκδηλώσεις που σηματοδοτούν το Μεσολόγγι, και μάλιστα μέσα σε διάστημα 2 μηνών, οι Γιορτές Εξόδου – Βαίων και ο ΑηΣυμιός. Δεν είναι πολλές οι πόλεις της Ελλάδας που έχουν την τύχη να μπορούν να τιμούν ηρωικούς προγόνους τους και να παράλληλα να γιορτάζουν, μεταφέροντας αυθεντικές εκδηλώσεις από βάθος αιώνων, με μορφή χορών, τραγουδιών, ενδυμασιών και δρώμενων που έχουν τις ρίζες τους σε αρχέγονα ελληνικά πρότυπα. Το πανηγύρι του ΑηΣυμιού, από τα ελάχιστα αυθεντικά παραδοσιακά που έχουν επιβιώσει σήμερα στη χώρα, μαζί με τα αντίστοιχα άλλα της ευρύτερης Αιτωλίας (Ευηνοχωρίου, Αιτωλικού – Σταμνάς, Οινιαδών ) θα μπορούσαν να αποτελέσουν ένα μοναδικό τουριστικό προϊόν του νέου διευρυμένου Δήμου, εάν προβληθούν σωστά και φυσικά εάν διαφυλαχτούν κυρίως από τους ίδιους τους συμμετέχοντες. Η ευθύνη του καθενός είναι μεγάλη, πρέπει όλοι να διαισθάνονται σε τι συμμετέχουν και ότι εδώ δεν γίνονται ούτε καλλιστεία αλόγων ούτε αγώνες επίδειξης. Θα μπορούσαν κάλλιστα να διοργανωθούν και τέτοια εκτός πανηγυριού. Και η ευθύνη είναι μεγάλη σε ότι αφορά την κοινή εμφάνιση και την συμπεριφορά κατά την πορεία.
Εκείνο που θα παρατηρήσει κανείς στο δικό μας πανηγύρι τουλάχιστον, είναι πάνω απ’ όλα η έλλειψη οργάνωσης. Εάν εξαιρέσει κανείς το πρωτόκολλο των μονίμων παρεών το οποίο τηρείται ευλαβικά, από μεριάς πολιτείας μπορείς να θαυμάσεις την απόλυτη απουσία και από πλευράς μεμονωμένων συμμετεχόντων καβαλαραίων την απόλυτη άγνοια και ανευθυνότητα. Δεν υπάρχει η στοιχειώδης πρόβλεψη ούτε για την έγκαιρη απομάκρυνση των αυτοκινήτων από τους χώρους συνάθροισης των αρματωμένων και των αλόγων ( Αγ. Σπυρίδωνας – Ηρώον ). Ακόμη και στην είσοδο του Αγ. Σπυρίδωνα υπήρχε παράνομα παρκαρισμένο αυτοκίνητο το απόγευμα της Κυριακής ( φωτο) και φυσικά το καθήκον της πολιτείας επιτελέστηκε με μια κλήση στο παρμπρίζ. Γιατί δεν υπάρχει η αντίστοιχη δραστηριοποίηση όπως και τις ημέρες των γιορτών Εξόδου όπου φροντίζουν να ενημερώσουν τους οδηγούς για να μην παρκάρουν στα σημεία αυτά ; Ο γερανός της Τροχαίας γιατί είναι παροπλισμένος στην Αρχ. Δαμασκηνού; Την Δευτέρα που επιστρέφουν οι πανηγυριστές από την Αγ. Αθανασίου προς την πόλη, δεν είναι δυνατόν να απομακρυνθούν τα άλογα σε παράπλευρα οικόπεδα μέχρις ότου περάσουν οι αρματωμένοι και μην είναι αναγκασμένοι να διασχίζουν το δρόμο ανάμεσα από τα άλογα πατώντας στις καβαλίνες τους ; Τόσο πολύ μυαλό χρειάζεται για να γίνουν τόσο απλές κινήσεις; 2 – 3 ώρες το χρόνο είναι όλη κι όλη η φασαρία. Δεν θα ξαναγράψουμε για τα σκουπίδια μέσα στην πόλη, έχουν γίνει πλέον θεσμός ιδίως στα κεντρικότερα και πλέον πολυσύχναστα σημεία ( Δικαστήρια, Διέξοδος, Βάλβειος, Μαλακασέϊκο κλπ) .
Η διέλευση των παρεών και κυρίως των αλόγων, από τους στενούς δρόμους της πόλης συνεπάγεται σωρεία προβλημάτων. Στα σημεία όμως που συγκεντρώνεται η πλειοψηφία των κατοίκων (από Liberty μέχρι Πύλη) θα έπρεπε να τυγχάνει ιδιαίτερης επιμέλειας, με οριοθέτηση της πορείας, ώστε και η εμφάνιση των πανηγυριστών να είναι όσο το δυνατόν αξιοπρεπέστερη αλλά και να διασφαλίζεται η σωματική ακεραιότητα των θεατών, καθότι σχεδόν κάθε χρόνο συμβαίνει κάποιο ατύχημα. Εκείνο όμως που προκαλεί εξόφθαλμα την αισθητική και την ευαισθησία μας , είναι το θέαμα της Πύλης γεμάτο πιτσιρίκια τσιγγανάκια σκαρφαλωμένα και στοιβαγμένα το ένα πάνω στο άλλο και κανείς επί τόσα χρόνια να μην έχει φροντίσει με κάποιο τρόπο ( λες και θέλει καμιά τιτάνια προσπάθεια…) για την αποτροπή του φαινομένου αυτού και την αξιοπρεπή εμφάνιση και προστασία του κορυφαίου σημείου - συμβόλου της πόλης μας.
Ο δρόμος από το Liberty μέχρι το Ηρώον αλλά και ανατολικά προς το Στρατόπεδο Καψάλη και μέχρι την Πύλη έπρεπε να έχει μόνιμο καλαίσθητο κιγκλίδωμα ώστε ο κόσμος υποχρεωτικά να στέκεται εκτός της πορείας των διερχομένων είτε πρόκειται για τους Αησυμιώτες είτε πρόκειται για την πομπή της Εξόδου. Είναι απαράδεκτο το θέαμα να βλέπεις κόσμο να διασχίζει ή να περιφέρεται ασκόπως στο δρόμο της πορείας εν μέσω τελετής. Μπορεί να το έχουμε συνηθίσει και να μη μας κάνει εντύπωση αλλά ας πάει κάποιος να δει αντίστοιχες εκδηλώσεις σε πόλεις του εξωτερικού πως διαφυλάσσονται. Θα είχε ιδιαίτερη αξία εάν άκουγε κάποιος τα σχόλια ξένων τουριστών που διαμένουν στη Μαρίνα για το πώς είδαν φέτος για πρώτη φορά το πανηγύρι και τι εντύπωση τους έκανε αλλά και τις επισημάνσεις που έκαναν για να συνειδητοποιήσει πόσο πίσω από τα Ευρωπαϊκά standards βρισκόμαστε γενικώς. Θα έχετε δει όλοι κάτι γιορτές στο εξωτερικό που πλακώνονται στις ντοματιές, τι προβολής τυγχάνουν σε όλα τα κανάλια του κόσμου και μείς που κρατάμε τέτοιο θησαυρό στα χέρια μας τον έχουμε αναξιοποίητο.
( ''Τι μας λέτε τώρα'' θα πουν μερικοί ίσως, αλλά θα θέλαμε αντίλογο για το πώς βλέπουν το θέμα ''ανταγωνιστικότητα, τουρισμός, διαφήμιση, ανάπτυξη, προβολή, επίπεδο ζωής ''κλπ κλπ )
2 σχόλια:
ΣΥΜΦΩΝΩ ΑΠΟΛΥΤΑ ΜΑΖΙ ΣΟΥ ΑΓΑΠΗΤΕ ΦΙΛΕ ΚΑΙ ΜΠΡΑΒΟ ΠΟΥ ΑΝΑΔΥΚΝΕΙΕΙΣ ΤΟ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΣΙΓΟΥΡΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΕΠΙΛΥΘΟΥΝ ΧΩΡΙΣ ΚΟΠΟ ΚΑΙ ΚΟΣΤΟΣ , ΜΟΝΟ ΜΕ ΘΕΤΙΚΗ ΔΙΑΘΕΣΗ.
ΜΕΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΙΟ ΠΟΥ ΓΡΑΦΕΙΣ "Το πανηγύρι του ΑηΣυμιού, από τα ελάχιστα αυθεντικά παραδοσιακά που έχουν επιβιώσει σήμερα στη χώρα, μαζί με τα αντίστοιχα άλλα της ευρύτερης Αιτωλίας (Ευηνοχωρίου, Αιτωλικού – Σταμνάς, Οινιαδών ) θα μπορούσαν να αποτελέσουν ένα μοναδικό τουριστικό προϊόν του νέου διευρυμένου Δήμου, εάν προβληθούν σωστά και φυσικά εάν διαφυλαχτούν κυρίως από τους ίδιους τους συμμετέχοντες."
ΠΡΕΠΕΙ ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΙΔΙΟΙ ΝΑ ΤΑ ΔΙΑΦΥΛΑΞΟΥΜΕ ΓΙΑ ΝΑ ΤΑ ΠΑΡΑΔΩΣΟΥΜΕ ΕΤΣΙ ΚΑΙ ΣΤΟΥς ΕΠΟΜΕΝΟΥΣ.
ΘΑ ΧΑΡΩ ΠΟΛΥ ΝΑ ΒΟΗΘΗΣΩ ΣΕ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΤΕΤΟΙΑ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ.
ΜΠΟΧΩΡΙΤΗΣ & ΜΕΛΟΣ ΑΗ ΓΙΑΝΝΙΩΤΩΝ ΠΑΝΗΓΥΡΙΣΤΩΝ
Just want to say what a great blog you got here!
I've been around for quite a lot of time, but finally decided to show my appreciation of your work!
Thumbs up, and keep it going!
Cheers
Christian, iwspo.net
Δημοσίευση σχολίου