Σάββατο 29 Μαΐου 2010
Η ΣΑΕ καταθέτει απόψεις για ''Καλλικpάτη''
Θέμα: Θαλάσσιος αλιευτικός πλούτος και Καλλικράτης. Ο Καλλικράτης, σαν σχέδιο νόμου, προσπαθεί να δημιουργήσει ένα αποκεντρωμένο κράτος εξοπλισμένο με βασικές και ουσιαστικές αρμοδιότητες προκειμένω να ανταποκριθούμε στις ανάγκες των τοπικών κοινωνιών. Η συμμετοχή του πολίτη στις διαδικασίες είναι χαρακτηριστικό του νέου τρόπου οργάνωσης της αυτοδιοίκησης α’ και β’ βαθμού με διεύρυνση της συμμετοχικής δημοκρατίας σε όλα τα επίπεδα. Όμως υπάρχουν και κάποιες αρμοδιότητες οι οποίες πρέπει να παραμείνουν στην κεντρική διοίκηση και δεν πρέπει να μεταβιβαστούν ούτε στους νησιώτικούς και ορεινούς δήμους ή περιφέρειες ούτε στους δήμους και στις υπόλοιπες περιφέρειες. Οι αρμοδιότητες αυτές έχουν να κάνουν με χώρους οι οποίοι θεωρούνται εθνικός πλούτος και η διαχείριση τους απαιτεί στρατηγική σε εθνικό επίπεδο και όχι περιφερειακή πολιτική που θα ασκεί ο κάθε δήμος ή η κάθε περιφέρεια. Ένας τέτοιου τύπου χώρος είναι και η αλιεία της χώρας μας η οποία χαρακτηρίζεται ως πολυσυλλεκτική και πολυειδική αλιεία που ασκείται σε διαφορετικά οικοσυστήματα στο πλαίσιο πάντα της ΚΑλΠ όσον αφορά τα σκάφη, τις άδειες, τα αλιευτικά εργαλεία, τις αλιευτικές πρακτικές και τον .έλεγχο της εφαρμογής της νομοθεσίας. Δεν μπορεί ένας δήμος ή μια περιφέρεια να καλείται να εκδώσει άδεις δραστηριοποίησης σε όλη την ελληνική επικράτεια ή να προβεί σε διαχειριστικά μέτρα που μπορούν να έχουν αντίκτυπο σε σκάφη άλλης δημοτικής αρχής ή περιφέρειας διότι η αλιεία από ένα σκάφος ή η νομοθεσία μπορεί να υπεισέρχεται εντός της περιοχής άλλης περιφέρειας ή δήμου και να συγκρούεται με τη δραστηριότητα ή τα μέτρα διαχείρισης που έχει αποφασίσει κάποιος άλλος δήμος ή κάποια άλλη περιφέρεια. Θεωρούμε ότι η αλιεία πρέπει να ληφθεί υπόψη ως εθνικός πλούτος και η διαχείριση της σε γενικές κατευθύνσεις να γίνεται από την κεντρική διοίκηση όπως κατά τον τρόπο αυτό γίνεται για τον δασικό πλούτο της χώρας. Θα μπορούσαν κάποιες αρμοδιότητες, τις οποίες όμως πρέπει να εξετάσουμε ποιες είναι, να λειτουργήσουν σε επίπεδο περιφέρειας ή δήμων όπως π.χ τα συμβούλια εκδίκασης αλιευτικών υποθέσεων ή περιφερειακά συμβούλια αλιείας τα οποία θα αναφέρονται στο κεντρικό συμβούλιο αλιείας, ή την δημιουργία γνωμοδοτικών επιτροπών για ζητήματα που αφορούν ιδιαιτερότητες δήμων ή περιφερειών. Όλα τα υπόλοιπα θα δημιουργούσαν σοβαρά ζητήματα για τον τομέα της αλιείας και επιπλέον θα δημιουργούσαν εξαρτήσεις διαφόρων τύπων αλιείας από τις εκάστοτε συνθέσεις των δημοτικών συμβουλίων ή της περιφέρειας με ανυπολόγιστες συνέπειες. Για το λόγο αυτό ζητούμε, οι αρμοδιότητες που αναφέρονται στα άρθρα 94, 204 και 186 να μην συμπεριληφθούν γιατί θα αποτελέσουν την ταφόπλακα της αλιείας της χώρας μας. Παρακαλούμε για τις ενέργειες σας και την ενημέρωσή μας σχετικά. Για το Δ.Σ Ο πρόεδρος Κοτσόργιος Δημήτριος
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
2 σχόλια:
Φανταστείτε τον κάθε τυχάρπαστο Δήμαρχο να χαράζει και να εφαρμόζει αλιευτική πολιτική. π.χ. ιβάρια, μπάζωμα θάλασσας για οικόπεδα ( αβέρτα ψήφοι)κλπ-κλπ.
ΣΤΟ ΧΕΡΙ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΕΚΛΕΞΟΥΜΕ ΔΗΜΑΡΧΟ ΑΞΙΟ ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΥΧΑΡΠΑΣΤΟ , ΕΦ ΟΣΟΝ ΒΕΒΑΙΑ ΜΑΘΑΜΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΜΑΣ.
Δημοσίευση σχολίου