Τρίτη, 25 Ιανουαρίου 2011

Ελληνική υποψηφιότητα για Όσκαρ

Ο ''Κυνόδοντας'' του Γιώργου Λάνθιμου είναι υποψήφιος για Όσκαρ καλύτερης ξένης ταινίας. Με δώδεκα υποψηφιότητες Ο ''Λόγος του Βασιλιά'' καθοδηγεί την κούρσα των Όσκαρ, ενώ ακολουθεί το ''Αληθινό Θράσος'' των αδελφών Κοέν με δέκα υποψηφιότητες και τα ''Inception'' και ''Social Network'' με οκτώ. Είναι η πέμπτη ελληνική ταινία που κερδίζει υποψηφιότητα για Όσκαρ ξένης ταινίας μετά τις : Ηλέκτρα (1963), Ιφιγένεια (1978) του Μιχάλη Κακογιάννη και Κόκκινα Φανάρια (1964), Το χώμα βάφτηκε κόκκινο (1966) του Βασίλη Γεωργιάδη.

Πώς ο Κυνόδοντας βρέθηκε μέχρι τα Όσκαρ

Τολμηρή, «δύσκολη», μοντέρνα, ο Κυνόδοντας του Λάνθιμου δίχασε, συζητήθηκε και... κατέληξε μέχρι τα Όσκαρ της άλλοτε ποτέ συντηρητικής Aκαδημίας Κινηματογράφου και Επιστημών. Η υποψηφιότητά της μας γεμίζει χαρά.
Πώς, όμως, ξεπέρασε η Ακαδημία τα ταμπού της και αποφάσισε να βάλει τον Κυνόδοντα στη λίστα της; Είτε αρέσει, είτε δεν αρέσει ο Κυνόδοντας δεν είναι μια ταινία που μπορεί κανείς εύκολα να προσπεράσει. Κι αυτό γιατί είναι μια ταινία θαρραλέα.
Αυτό το θάρρος διέκρινε και η Ακαδημία. Να πούμε μερικά λόγια για την επιλογή. Τις υποψήφιες ταινίες για το Όσκαρ καλύτερης ξένης ταινίας επιλέγουν δύο επιτροπές στα Όσκαρ. Η μία διαλέγει έξι ταινίες, ενώ η δεύτερη, η Foreign-Language Film Award Executive Committee (που στόχος της όπως είναι γνωστό είναι να φέρει πιο σύγχρονες και λιγότερο συντηρητικές επιλογές στην πεντάδα), προτείνει τρεις ακόμα. Ειδικές επιτροπές σε Νέα Υόρκη και Λος Άντζελες επιλέγουν τις τελικές υποψηφιότητες.  Αν και δεν είναι γνωστό, ποιος επέλεξε τι , σύμφωνα με το The Wrap (ενημέρωση του Χόλιγουντ), Ο Κυνόδοντας είναι επιλογή της δεύτερης επιτροπής, μιας επιτροπής που περιλαμβάνει μερικούς σπουδαίους σύγχρονους κινηματογραφιστές. Ανάμεσα σε άλλους τον σκηνοθέτη της ταινίας Οι Ζωές των Άλλων, τον παραγωγό του Little Miss Sunshine, τον σεναριογράφο του The Player και τους υπεύθυνους φωτογραφίας στα Μαύρος Κύκνος και η Λίστα του Σίντλερ. Το φιλμ που βρέθηκε σε δεκάδες λίστες κριτικών κινηματογράφου με τις καλύτερες ταινίες της χρονιάς, που κατάφερε να κερδίσει στις Κάννες το βραβείο καλύτερης ταινίας στο τμήμα «Ένα Κάποιο Βλέμμα», που συγκέντρωσε το ενδιαφέρον και πήγε καλά όπου προβλήθηκε, πήρε την πολυπόθητη υποψηφιότητα. Για μας και μόνο αυτό θα έπρεπε –και έτσι είναι- να φτάνει. Η υποψηφιότητα είναι μια στήριξη στο πολύπαθο ελληνικό σινεμά που παρά τα νομοσχέδια, τους ελάχιστους πόρους, τα προβλήματα και τις άδειες αίθουσες δείχνει ότι θέλει –και μπορεί.
Μακάρι, λοιπόν, μια παραδοσιακά σκεπτόμενη Ακαδημία να αποφασίσει να κοιτάξει και λίγο παραέξω, σε ένα νέο είδος σινεμά, ενός σινεμά σκληρού μεν, αλλά πραγματικού. Ενός σινεμά που τελικά δεν μπορεί να αφήσει αδιάφορη ούτε τα μεγαλύτερα κινηματογραφικά βραβεία του κόσμου.                                                                                                                                             Τάιλερ Ντέρντεν 

(πηγή : CINEΠΙΒΑΤΕΣ) 

Δεν υπάρχουν σχόλια: